וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת הימין באום אל פחם - בעוד שבועיים

יהושע בריינר ונתיב נחמני

30.11.2008 / 8:49

בעקבות החלטת בג"ץ לאפשר לפעילי ימין לצעוד בעיר, סוכם כי היא תתקיים בעוד שבועיים. "נגיע בראש מורם ונצעד עם דגלי ישראל"

צעדת פעילי הימין באום אל פחם תערך ביום שני, ה-15 בדצמבר, כך סיכמו פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל ביחד עם מפקדי המחוז הצפוני במשטרה. על פי החלטת בג"ץ מלפני כשלושה שבועות, צעדת פעילי הימין תכלול עד מאה צועדים, שיורשו לשאת בידיהם רק דגלי ישראל. בנוסף, הצעדה לא תתקיים במרכז העיר אלא בשכונה צדדית. אולם, בימין מרוצים מאוד מעצם קיום הצעדה.

במשטרה נערכים לקראת הצעדה בכוחות מתוגברים ואת הצועדים יקיפו מאות שוטרים על מנת למנוע עימותים בינם לבין תושבי אום אל פחם. מלבד שוטרי המחוז הצפוני, מבצע האבטחה יתוגבר על ידי שוטרים מכל רחבי הארץ. במשטרה מדגישים כי למרות החלטת בג"ץ, קיום הצעדה מותנה בהערכת מצב שתיערך בראשות המפכ"ל, סמוך למועד ההפגנה.

"מאז פרסום ההחלטה אלפי ישראלים מעוניינים לבוא לצעוד עמנו", אומר לוואלה! חדשות בן גביר. "אנחנו נגיע בראש מורם, נצעד עם דגלי ישראל בידינו ונראה ששלטון החוק והדמוקרטיה אינם נגמרים בכניסה לאום אל פחם".

לפני כשלושה שבועות אישר בג"ץ את קיום המצעד, לאחר שפעילי הימין הגישו את העתירה בתגובה לאישור מצעד הגאווה בירושלים. מיד עם קבלת ההחלטה יצאו חברי כנסת רבים כנגד החלטת השופטים ואף הזהירו מפני מהומות נוסח אוקטובר 2000. "מדובר באקט פרובוקטיבי ובוטה שנועד לרווח פוליטי בבחירות הקרובות", אמר אז ח"כ ווסל טהא מבל"ד, אם הצעדה לא תבוטל, היא תגרור פיצוץ רב מימדים בסקטור הערבי, אפילו יותר גדול מאוקטובר 2000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully