וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: ייתכן קושי במימון בעקבות מחנק אשראי

אבי בר-אלי

30.11.2008 / 7:06

החברה: בעקבות המשבר קשה לגייס אשראי בארץ ובחו"ל. בתוך כך דיווחה כי בכוונתה ליטול אשראי של 800 מיליון ש' לרכישת שלוש טורבינות גז מחברת סימנס

"עם פרוץ המשבר הפיננסי העולמי עלולה החברה להיתקל בקשיי גיוס הון גדולים מבעבר הן בחו"ל והן בישראל", מתריעה חברת החשמל בדו"חותיה לרבעון השלישי.

החברה מנמקת קביעה זו בהיותה נתונה בצבת שבין קשיי גיוס ההון בעולם לבין מחנק האשראי המסתמן בישראל.

לטענת החברה, קיים קושי לממן פרויקטים גדולים של תשתית הנשענים על הון זר במטבע זר, ושבגינם תיאלץ לפנות לקבלת מימון חלופי בישראל. מצד שני, מציינת חברת החשמל, דורש בנק ישראל ממערכת הבנקאות המקומית להגדיל את שיעור הלימות ההון ל-12%, לעומת 11.62% כיום, ומקשה על הבנקים להתמודד עם הביקוש הגובר לאשראי.

לטענת חברת החשמל, תחריף בעיה זו כשגם המדינה תיכנס לשוק האשראי כלווה גדול לצורכי המימון שלה, היות שמניתוח פדיונות אג"ח המדינה עולה, כי בשנה הקרובה תיאלץ לגייס אגרות חוב בכמות גבוהה מהרגיל.

בתוך כך, דיווחה החברה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים לנטילת אשראי בגובה כ-800 מיליון שקל עבור מימון רכישת שלוש טורבינות גז מחברת סימנס. רכש זה נכלל בתוכנית החירום למשק החשמל שאושרה באחרונה, ושעלותה מסתכמת בכ-3.5 מיליארד שקל.

במסגרת התוכנית, אישרה רשות החשמל את ייקור תעריפי החשמל החל מינואר 2009 בשיעור של 5% למשך שנתיים (תוספת של 2 מיליארד שקל) בעוד שסימנס תעמיד עבור חברת החשמל אשראי ספקים בגובה 800-900 מיליון שקל. את יתרת הסכום אמורה חברת החשמל להעמיד ממקורות פנימיים או מגיוסי הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully