וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עושים בדיקת סי.טי לסוריקטה?

קובי מנדל

30.11.2008 / 8:04

בבית החולים רמב"ם ביצעו סריקת CT לסוריקטה בטי, טורפת מגן החיות הלימודי בחיפה, במטרה לבדוק אם התפתח במוחה גידול סרטני

צוות המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ביצע בסוף השבוע סריקת CT במוחו של יצור, שלא כל יום רואים בבית החולים: במוחה של בטי, סוריקטה ("טימון" מהסרט מלך האריות) בת 7 מגן החיות הלימודי בחיפה.

בטי, שחיה בגן החיות כבר חמש שנים, כחלק מלהקת סוריקטות, החלה לפני שלושה חודשים לגלות סימנים של ורטיגו, נפילות לא מוסברות ואובדן יציבות. מאחר שהסוריקטות הן חיות ששרידותן בטבע תלויה ביכולת לעמוד ביציבות על הרגליים האחוריות, היה ברור שהיא לקתה במחלה או בעיה כלשהי. לאחר שהבדיקות השונות לא העלו דבר, פנו אנשי גן החיות הלימודי לרמב"ם בבקשת סיוע. חשדם היה שהתפתח גידול במוחה של הסוריקטה.

בדיקת ה-CT בוצעה בלילה, בשעה שלא היה תור של ממתינים לסריקה. הסוריקטה הורדמה תוך שימוש במחטים עדינות שהושאלו מהפגייה של רמב"ם. רק בימים הקרובים, אחרי עיבוד הנתונים, יצליחו אנשי גן החיות הלימודי לגלות מה פגע ביציבות הסוריקטה.

הסוריקטה היא טורף קטן שחי במדבריות של דרום אפריקה, נמיביה, אנגולה ודרום בוטצואנה. בדרך כלל ניתן לראות אותה בקבוצות שגודלן נע בין שניים עד שלושים פרטים. חברי הלהקה עוזרים בגידול הצאצאים ובנוסף עוזרים לטפל בסוריקטות החולות או הפצועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully