וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה שחרור 250 אסירים פלסטינים

30.11.2008 / 12:11

השרים הצביעו בעד הצעתו של אולמרט לשחרר אסירים פלסטינים כמחווה לחג הקורבן. לבני: "במקביל צריך להמשיך ולפגוע בחמאס"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את שחרורם של 250 אסירים פלסטינים כמחווה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לרגל חג הקורבן. רוב האסירים הם חברי תנועת פתח ואינם מוגדרים כבעלי "דם על הידיים". ההחלטה על המהלך התקבלה בתום פגישה שהתקיימה לפני כשבוע בין אבו מאזן לראש הממשלה אהוד אולמרט.

שרת החוץ ציפי לבני התייחסה לשחרור האסירים ואמרה כי "במקביל לשחרור האסירים לאבו מאזן, ישראל צריכה לאזן באמצעות פגיעה שיטתית בחמאס ובגילוי הטרור. אחרת המשוואה תצא בלתי מאוזנת ותיצור דימוי שגוי".

בחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, אשר צורפה להצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה, כתב מזוז כי אין מניעה לשחרר את האסירים אף שמדובר בממשלת מעבר. אף על פי כן, השר יעקב אדרי (קדימה) ושר התמ"ת אלי ישי (ש"ס) הצביעו נגד ההצעה. זאת משום ש"ישראל כבר עשתה הרבה מחוות ולא קיבלה שום תמורה". לדברי ישי, "לא ראוי שהממשלה תעשה מחוות כל עוד אין התקדמות בעניין גלעד שליט".

לאחר אישור הממשלה, תפורסם רשימת האסירים שגובשה על ידי שירות בתי הסוהר, משרד המשפטים והשב"כ, באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר כדי לאפשר למתנגדים למהלך לעתור לבג"ץ.

"חג הקורבן יגבה קורבנות ישראלים"

ח"כ זבולון אורלב, המתמודד על ראשות מפלגת "הבית היהודי", הגיב להחלטת הממשלה ואמר כי "חג הקורבן המוסלמי עוד יגבה קורבנות ישראלים. שחרור האסירים כמחווה לאבו מאזן, בשעה שגלעד שליט נמק בשבי ואזרחים ישראלים מופצצים בשדרות ובעוטף עזה, הוא טירוף מבית היוצר של ממשלה מופקרת וחסרת מוסר. המחבלים יחגגו בחסות הממשלה על חשבון דמם של אזרחי ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, תקף את תמיכתה של יו"ר קדימה ציפי לבני בהחלטה. לדבריו, "תמיכת לבני בהצבעה בממשלה בהצעת אולמרט לשחרור נוסף של מחבלים כמחווה לרגל חג הקורבן היא הוכחה נוספת לכך שאין הבדל אידיאולוגי כלשהו בין אולמרט ללבני. היא תמכה גם בכל ההחלטות הקודמות לשחרור מחבלים ללא תמורה. כמו אולמרט, היא מייצגת קו ויתורים חד צדדיים שאינו מקרב את השלום ופוגע בביטחון אזרחי ישראל".

דובר חמאס פאוזי ברהום בירך הערב על החלטת הממשלה לשחרר 250 אסירים פלסטינים. "אנחנו מברכים על שחרור של כל אסיר פלסטיני מהכלא הישראלי ועל שובם למשפחתם ולביתם, שכן הם נעצרו במסגרת מדיניות של טרור ופשע", אמר ברהום. הוא הוסיף כי ארגונו דורש לשחרר את כל האסירים מבתי הכלא בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully