וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מנע מעולי רגל לעזוב את עזה

29.11.2008 / 23:25

בשל מחלוקת עם פתח, חסם חמאס את דרכם של תושבים שביקשו לעבור למצרים על מנת להגיע למכה לחגיגות החאג'

פלסטינים שרצו לעלות למכה דרך מצרים ולציין את החאג' לא יכלו לעשות זאת היום (שבת), לאחר שחמאס חסם את מעבר רפיח ומנע מהם לעבור. עולי הרגל, שקיוו להגיע לסעודיה בשבוע הבא לחגיגות החאג' השנתיות, סיפרו שמשטרת חמאס הקימה מחסומים במרחק של 300 מטרים ממעבר רפיח והרחיקה את עולי הרגל מהמקום. כוחות הביטחון של חמאס גם חסמו כניסה של עיתונאים לאזור הגבול ברפיח.

בכירי חמאס האשימו מצדם את מצרים, בטענה שלא פתחה את המעבר כפי שסוכם. מצרים, לעומת זאת, התעקשה שהמעבר היה פתוח לתנועת עולי רגל והוא יישאר כך עד ליום שני.

הסיבה לאירוע היא במאבק שבין חמאס לפתח: סעודיה הסכימה להעניק ויזות רק לפלסטינים שנרשמו לחאג' ברשות הפלסטינית, ואכן, כ-3,000 פלסטינים תושבי עזה עשו כך. כ-3,000 פלסטינים נוספים ניסו להנפיק ויזות באמצעות חמאס. כמה מנהיגים בארגון אמרו שאם סעודיה לא תעניק את האשרות, הם ימנעו מכל אחד אחר לעזוב את עזה למכה.

עולה רגל כבן 60, אבו עבדאללה, אמר היום ברפיח: "אני לא מפתח ולא מחמאס. אני רוצה לסגוד לאל וללכת לחאג' לפני מותי. למרבה הצער, הפילוג פגע כעת גם בדת". מוחמד עיד, שנרשם אצל חמאס, אמר: "אנחנו מבקשים ממלך סעודיה לתת לנו ויזות, כדי שנוכל ללכת לחאג'. למה שהשכן שלי יורשה לעזוב ואני אשאר כאן? אני לא נגד השכן שלי, אך זו אפליה פוליטית ברורה בנושאים דתיים".

ג'מאל בוואטמה, שר הדתות ברשות הפלסטינית, האשים בשיחת טלפון ממכה את חמאס ב"פשע" נגד עולי הרגל: "ערב הסעודית רואה ברשות הפלסטינית כמייצגת את כל הפלסטינים בעזה ובגדה המערבית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully