וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה ולבנון דנו בשיפור שיתוף הפעולה הצבאי

ניר יהב

29.11.2008 / 20:12

חודש לאחר שכוננו יחסים דיפלומטים, נפגשו היום נשיא סוריה ומפקד צבא לבנון, לדיון בשיתוף פעולה בין הצבאות של שתי המדינות

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש היום (שבת) בדמשק עם מפקד צבא לבנון, הגנרל ג'אן קהוג'י, ודן עימו בשיתוף פעולה בין הצבא הסורי ללבנוני ובדרכים לשפר את התיאום ביניהם. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי אסד שיבח את תפקודו של צבא לבנון בביסוס היציבות של לבנון "למרות כל הניסיונות לפגוע בו". לדברי אסד, צבא לבנון דואג לאחדותם של הלבנונים.

לפי הדיווח, הגנרל קהוג'י הודה לאסד ולעמידתה של סוריה לצעד צבא לבנון. "הצבא ימשיך להיות הגורם המרכזי במאבק בתכנונים לפגוע באחדות לבנון וביציבותה", אמר. קהוג'י, שהגיע הבוקר לביקור בסוריה, נפגש גם עם שר ההגנה הסורי הגנרל חסן תורכמאני ועם הרמטכ"ל הסורי עלי חביב. לפי הדיווח, חביב אמר לעמיתו הלבנוני כי סוריה מוכנה להגיש ללבנון כל סיוע שיחזק את יציבותה.

לפני כחודש כוננו באופן רשמי יחסים דיפלומטים בין סוריה ללבנון. נשיא סוריה בשאר אסד נפגש באוקטובר בדמשק עם שר החוץ הלבנוני פאוזי סלוח, ולאחר מכן חתמו סלוח ושר החוץ הסורי וואליד מועלם על ההכרזה המשותפת בעניין כינון היחסים. מאז ההכרזה על עצמאות סוריה ולבנון לפני כשישים שנה, עם תום המנדט הצרפתי, לא היו יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully