וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של החייל שאיבד רגל: "לא מאמין בצבא"

29.11.2008 / 16:20

אביו של סמ"ר נועם נקאש שנפצע בנחל עוז סיפר כי הרופאים מנסים להציל את רגלו השנייה. "הוא ישר אמר לי: 'אבא, הלכה לי רגל'"

שי מכלוף

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

הרופאים בבית החולים ברזילי באשקלון מנסים להציל את אחת מרגליו של סמ"ר נועם נקאש, בן 21 מבאר שבע, שנפצע אמש (שישי) ממטח פצצות מרגמה שנורו אל בסיס צה"ל הסמוך לנחל עוז. נקאש הגיע לבית החולים כאשר רגלו האחת קטועה עד לברך. בבתי החולים ברזילי וסורוקה בבאר שבע מאושפזים ארבעה פצועים נוספים מהמטח, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל. שיפור חל במצבו של אחד הפצועים באורח בינוני שסובל מפגיעה מרסיס בראשו. הפצוע השני נפגע מרסיס בעינו. שני הפצועים באורח קל צפויים להשתחרר מבית החולים כבר היום.

מוטי נקאש, אביו של סמ"ר נועם נקאש סיפר לוואלה! חדשות: "שמעתי אתמול בחדשות שיש מטח פצמ"רים על נחל עוז. ישר חייגתי לבן שלי משהו כמו 15 שיחות, אבל הוא לא ענה. הרגשתי מיד שמשהו קרה. רק אחרי שהבן שלי דביר התקשר לנייד שלו, אחד החברים ענה ואמר לו שנועם נפצע קשה ושהוא בדרך לבית החולים. נסענו בתחילה לסורוקה אבל לא מצאנו את נועם. משם נסענו במהירות לברזילי, וכאן אמרו לנו את הבשורה הקשה".

"הוא מודע לחומרת המצב שלו וכואב לו, אבל בעזרת ה' אנחנו נוציא אותו מזה. הוא אמר לי ישר – 'אבא, הלכה לי רגל'", הוסיף נקאש, "אני לא מאמין לא בשר הביטחון ולא בצבא ולא בביטחון שלנו. מה אנחנו צריכים את כאבי הראש האלה של הפצמ"רים. שיגיעו להחלטה: או להוריד את הראש ולהגיע להסכם, או שייכנסו בהם וזהו זה. אי אפשר להתנדנד, אחרת לא יהיה לזה סוף". נקאש סיים באופטימיות: "אני בטוח שמצפה לכל המשפחה תקופה קשה מאוד. אני מאמין שהוא ייצא מזה, הוא ילד חזק ואופטימי".

שני גופים נטלו אחריות על ירי פצצות המרגמה: הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, "חטיבות א-נאסר סלאח א-דין", והזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם". הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות היא גם זו שאחראית לירי פצצות מרגמה לעבר חיילי צה"ל שפעלו ברצועת עזה אתמול בצהרים. היא פרסמה הודעה בה מסרה כי ירי פצצות המרגמה בוצע בתגובה לחיסול שישה מפעיליה על ידי ישראל ולהמשך המתקפות הישראליות בעזה ובגדה. לדבריה, פעיליה הצליחו לשוב לבסיסיהם בשלום מבלי שנפגעו על ידי חיילי צה"ל.

ברק: "מלחמה עושים כשמוכרחים"

ברק אמר שלשום באירוע התרמה לקרן ליאור וישינסקי שהתקיים בתיאטרון הקאמרי בתל אביב: "כשר הביטחון, אני מבין את תחושות כל הטוענים, כי יש להכות מיד ובכוח כנגד כל מי שפועל נגדנו, אך ברור לי גם, כי למצב המורכב בו אנו מצויים אין פתרונות קסם אשר ישחררו ברגע את כל תושבי דרום הארץ מהאיום הבלתי נסבל המגיע מעזה".

לדבריו, "אופציית המלחמה לא נועדה על מנת לרצות את רחשי הלב, מובנים ומוצדקים ככל שיהיו, ולא כדי לרפא את תחושת התסכול התוקפת אותנו לעיתים. כל עוד אנו גוזרים על עצמנו איפוק עלינו לעמוד בו בנחישות כדי שביום פקודה אותה נחישות עצמה תדע גם להכריע את אויבינו בקרב. אני שר הביטחון ולא שר המלחמה! ביטחון הוא מאמץ עקבי ונחוש, יומיומי, לדאוג לשלומם של תושבי המדינה וחייהם בלי להיגרר למלחמה לא מחושבת די צורכה. מלחמה עושים כשמוכרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully