וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "רוצה להיזכר כמי ששיחרר את העם העירקי"

טלי גולדשטין

28.11.2008 / 21:09

בינואר תסתיים כהונתו בת 8 השנים של הנשיא בוש בבית הלבן. רגע לפני עזיבתו הוא עדיין בטוח בצדקת דרכו. "רוצה להיזכר כאדם ששיחרר 50 מיליון איש"

רגע לפני עזיבתו את הבית הלבן וחזרתו לחווה בטקסס, אמר נשיא ארצות הברית היוצא ג'ורג' בוש כי הוא מקווה להיזכר בתור "משחרר העם העירקי". בראיון אישי ומקיף שערכה אחותו של בוש, נשאל הנשיא היוצא מהן השקפותיו לגבי המורשת שישאיר מאחור, אמונתו הדתית והשפעתו של אביו, נשיא ארה"ב לשעבר בוש האב. "הייתי רוצה להיות הנשיא שייזכר בתור האדם ששיחרר 50 מיליון בני אדם ועזר להם להשיג שלום", אמר בוש לאחותו דורותי בוש קוץ', בשיחה שהוקלטה בעבור ארגון היסטוריה שבעל פה בשם StoryCorps .

קטעים נבחרים מהראיון שודרו אתמול (חמישי) בתחנת הרדיו "רדיו הציבורי הארצי" והבית הלבן פרסם קטעים נוספים מהראיון היום. "הייתי רוצה להיות האדם שייזכר בראש ובראשונה כמי שלא מכר את נשמתו במטרה להתאים עצמו לתהליך הפוליטי", אמר בוש. "באתי לוושינגטון עם מערכת ערכים ואני עוזב עם אותה מערכת ערכים. לא התכוונתי מעולם להקריב ערכים אלו. אני הייתי הנשיא שהיה צריך לקבל החלטות קשות, ואכן קיבלתי את ההחלטות קשות", הוסיף.

בוש מסיים כהונה בת שמונה שנים שתיזכר כאחת הכהונות בעלות שיעור התמיכה הנמוך בהיסטוריה האמריקאית ושאופיינה במלחמות בעירק ובאפגניסטן ומשבר כלכלי מהחמורים שפקדו את כלכלת אמריקה והעולם.

גא בהחלטות שקיבל

הנשיא בוש אמר לאחותו כי הוא גאה בהחלטות הקשות שקיבל. "הקפתי את עצמי באנשים טובים", אמר. "שקלתי את עצותיהם של אנשים חכמים ומיומנים וקיבלתי החלטות קשות", הוסיף. כשנשאל כיצד היה רוצה להיזכר, אמר בוש כי היה רוצה להשאיר מאחוריו מורשת של נשיא "שהתמקד באנשים בודדים ולא בתהליך הרחב, שעודד אנשים לעזור לשכניהם, שהוביל את המאמצים להקל על מגפות המלריה והאיידס במקומות כמו אפריקה, שעזר למבוגרים לקבל מרשמי תרופות וביטוח בריאות כחלק מחבילה בסיסית של שירותי בריאות". בוש הוסיף כי "בא לוושינגטון עם מערכת ערכים ועבד קשה ככל האפשר על מנת למלא את מה שהבטחתי לעם האמריקאי שאעשה".

הגברת הראשונה לורה בוש אמרה כי העבודה המספקת ביותר שעשתה הייתה למען נשים באפגניסטן. "זה בהחלט מספק להסתכל באפגניסטן ולדעת שהנשיא וצבא ארה"ב שיחררו את הנשים שם, שנשים וילדות אפגניות יכולות עתה ללכת לבית הספר, לצאת מבתיהן ללא ליווי זכר", אמרה. "אני מודאגת מאפגניסטן. אך תמיד יהיה לנשים שפגשתי שם מקום מיוחד בלבי. אני חושבת שאם נביט באופן כללי במזרח התיכון, נראה כי נשים הן אלו שיכולות באמת להוביל את מהפכת החירות וכי הנשים האמריקאיות מובילות בחוד החנית", דברי לורה בוש.

כשנשאל על ידי אחותו לגבי ההשפעה שהייתה לאביהם בוש האב עליו, ענה הנשיא היוצא: "אני חושב שהמתנה שאבינו נתן לכולנו היא אהבה בלתי מותנית. זוהי המתנה הגדולה ביותר שאב יכול לתת לבנו. היא הפכה את החיים לקלים בהרבה", אמר. "הוא לימד אותי - ואותך, ג'ב, ניל ומרווין – שאפשר להיכנס לפוליטיקה עם מערכת ערכים ולא למכור את הנשמה. ואפשר גם לצאת עם אותה מערכת ערכים".

בוש, שבחר במהלך השנים לשוב לדת הנוצרית, אמר לגבי אמונתו: "אסור לשפוט אנשים לפי אמונתם. על הפוליטיקאים להכיר בכך – או לפחות אני הכרתי בכך – שאני חוטא המחפש אחר גאולה ותו לא. הדבר הטוב באמריקה הוא שאתה יכול לסגוד או לא לסגוד לאלוהים ועדיין להיחשב כאמריקאי שווה בין שווים. לא משנה במי תבחר להאמין, אתה עדיין אמריקאי. חשוב מאד שכל נשיא יגן בקנאות על החירות של עמו", דברי בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully