וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלים הם חיילים מאומנים וחסרי רחמים"

טלי גולדשטין

28.11.2008 / 18:57

קצין כוח הקומנדו הימי ההודי תאר את הלחימה העקובה מדם בתוך מלונות אוברוי וטאג'. "חלק מהלחימה התרחשה בחושך ובלבול רב שרר"

החמושים המוסלמים שהשתלטו על בתי המלון במומביי היו מאומנים ביותר, חסרי רחמים ומתורגלים, כך אמר היום (שישי) אחד ממפקדי כוח הקומנדו שהיה מעורב בניסיונות ללכידתם. קצין כוח הקומנדו הימי הסכים לתאר לכתבים את הלחימה העקובה מדם בתוך בתי המלון אוברוי וטאג' ואת התמונות המזעזעות שראה.

הקצין, שסרב למסור את שמו, אמר כי ראה "כ-15 גופות" מרוכזות בנקודה מסוימת בתוך המלון ודם רב מכסה את מרבית הבניין. מבצע לכידת החמושים היה קשה במיוחד בגלל בני הערובה שהיו מוחזקים בבניין. "יכולנו ללכוד את החמושים אבל רק במחיר חיי בני ערובה רבים", אמר הקצין.

ובעוד הכוחות ההודים התקשו למצוא דרכם במבוך הענק והבלתי מוכר של 400 חדרי הטאג', התוקפים דווקא התגלו כמיומנים ומעודכנים היטב. "אנשים אלו הכירו היטב את מבנה המלון ונראה כי ערכו מחקר מקיף לפני המתקפה", אמר. "היו אלה אנשים ללא רחמים שהרגו את כל מי שנקרה לדרכם", הוסיף.

על רקע העובדה שחלק מהלחימה התרחשה בחושך ובשל הבלבול הרב השורר, היה בלתי אפשרי לדעת מה מניין הקורבנות מבין בני הערובה או החמושים כאחד, הסביר. "איננו מודעים כמה בני אדם נהרגו. כשחילופי אש מתרחשים בחשיכה וגופות מושלכות בכל עבר, אתה לא באמת בודק מי נהרג או נפצע. אתה רק מחפש אחר החמושים", הוסיף.

ככל הנראה, התוקפים היו בשנות ה-20 לחייהם וחמושים היטב ברימוני יד ורובים אוטומטים. הם אומנו בכלי נשק אלו לפני כן. לדברי ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג, יש בידי הודו ראיות חותכות לכך שפקיסטן מעורבת בפיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully