וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומביי: החלה ספירת הגופות

טלי גולדשטין

28.11.2008 / 18:34

לאט לאט נחשפות זהויות 160 האנשים מרחבי העולם שקיפחו את חייהם בסדרת מתקפות הטרור הרצחניות במומביי. רשימה חלקית

ככל שעובר הזמן נחשפות זהויות הקורבנות בפיגועים במומביי. 155 בני אדם נהרגו בשורת הפיגועים שהחלו בליל רביעי לאחר שמספר לא ברור של מחבלים תקפו בו זמנית עשרה יעדים ברחבי העיר, בהם אתרים הידועים בתור מקומות בילוי של תיירים ואנשי עסקים זרים. המחבלים ירו ללא הבחנה בכל מי שנקרה בדרכם, אזרחים מערביים ומקומיים כאחד.

מרבית המידע שמתגלה קשור לקורבנות של אזרחים זרים. המידע על הקורבנות ההודים מוגבל. עוד ביום רביעי דווח כי ראש החטיבה ללוחמה בטרור של מדינת מאהארשטרה, שמומביי בירתה, נהרג. המנט קארקארה היה בין מובילי הלחימה בחמושים. הוא הצטרף למשטרה ההודית ב-1982, הפך לראש היחידה ללוחמה בטרור בינואר לאחר שעבד שבע שנים באוסטריה בחטיבה למחקר וניתוח משטרתי, כך עול מדיווח רשת הבת שלCNN במומביי, CNN-IBN. ניצב המשטרה אשוק קמוטה ומומחה נוסף לטרור ויג'איי סלאסקר נהרגו אף הם בעימותים ב"מטרו סינמה", יעד אליו פונו חלק מאורחי המלונות הנמצאים תחת אש.

איל היאכטות הבריטי אנדראס ליברס הוכרז כמת בבית החולים שעות ספורות לאחר שהצליח להתקשר לרשת BBC ממרתף עמוס האדם של מלון הטאג', כך דיווחה הרשת הבריטית. ליברס, שנולד בקפריסין, שהה במומביי לרגל עסקים של חברת ההשכרות היוקרתית שלו "ליברס יאכטות".

איש העסקים היפני היסאשי טצודה נורה למוות בלובי של מלון אוברוי בעודו נרשם בקבלה בליל רביעי. כך הודיע מאסאקזו סאטו, נשיא חברת "מיצואי מרובני ליוויפייד גז". "אנו מוכי צער על האבדה של עמית שעתידו היה כה מבטיח בפעולת טרור ומוסרים תנחומים למשפחה", אמר בהצהרה ל"דיילי יומיאורי".

האזרח האוסטרלי ברט גילברט טיילור בן ה-49 נורה אף הוא למוות בליל רביעי, כך מסר דובר משרד המסחר האוסטרלי. טיילור, שהיה בעל עסק קטן, שהה במלון אוברוי עם עמיתים ממשלחת הסחר של "ניו סאות' וויילס". משפחתו של דגלאס מרקל מניו סאות' וויילס אישרה כי מרקל נהרג בתקיפות. משרד המסחר האוסטרלי מסר כי מרבית 76 האוסטרלים ששהו בעיר יצרו קשר, אך כמה עדיין לכודים במלונות.

אלן שר בן 58, פרופסור אמריקאי לשעבר, נהרג במתקפה על בית הקפה במומביי יחד עם בתו בת ה-13. שר שהה בעיר כחלק ממשלחת בת 25 אנשים מ"קרן סינכרונסיטי" שבווירג'יניה – עמותה המקדמת מדיטציה. ארבעה חברים בקבוצה נפצעו. משרד החוץ האמריקאי הודיע על כך למשפחה.

שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני מסר תנחומיו למשפחתו של אנטוניו די לורנצו, שנהרג במתקפה. לא נמסרו פרטים נוספים. שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אישר כי שני אזרחים צרפתים נהרגו אף הם והביע תנחומיו למשפחות. רשת CNN דיווחה כי שני גרמנים נמצאים בין הקורבנות וכי בסך הכל נהרגו 15 אזרחים זרים בפיגועים.

ואצלנו, רב בית חב"ד גבריאל הולצברג ואשתו רבקה הם בין חמשת בני הערובה שנמצאו מתים בתוך בית חב"ד לאחר שהקומנדו ההודי הצליח לפרוץ פנימה. זהותם של שלושה ההרוגים הישראלים הנוספים עדיין לא ידועה. לפי דיווח משרד החוץ, אין הרוגים ישראלים בקרב הגופות שנמצאו בבתי המלון אוברוי וטאג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully