וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון הטאג' שהותקף – סמל העושר והקדמה ההודית

טלי גולדשטיין

28.11.2008 / 16:45

המלון האיקוני, שאירח שועי העולם מכל קצוות תבל, נתפס בעיני המוסלמים הקיצוניים כסמל לדקדנצייה המערבית. לא בכדי הם בחרו בו כיעד תקיפה

על ידי הבחירה לתקוף את המלון האיקוני והיוקרתי ביותר במומביי, המחבלים המוסלמים רצו בעצם להעביר מסר עוצמתי למנהיגי הודו, משקיעים זרים, תיירים ולעלית הכלכלית החדשה של הודו. למעט המלון הצף "לייק פאלאס" שבעיר אודייפור שברג'סטאן, שהתפרסם בזכות ה"אוקטופוסי", סרט ג'יימס בונד משנת 1983 בכיכובו של רוג'ר מור, מלון הטאג' ומלון "טאואר" שבמומביי הם בתי המלון המוכרים והאהובים ביותר בהודו.

בעבור כל משקיע זר, איש עסקים או תייר אמיד המגיע לביקור בבירה המסחרית של הודו, ה"טאג'" תמיד היה הבחירה הראשונה. עם החדרים הטובים ביותר באגף הישן של הארמון העולים מעל 250 לירות שטרלינג ללילה – סכום אותו יכולים 250 מיליון הודים רק לחלום להרוויח בשנה – המלון מציע עולם של מותרות הרחק מהעוני המחריד השורר במומביי.

מומביי, בירת מדינת מאהאראשטרה שבמערב הודו, נחשבת למרכז הפיננסי והמסחרי של הודו הכוללת קהילת סוחרי יהלומים מכובדת. המרקם החברתי של העיר מגוון (כאופייני לערי הודו) ומורכב מאוכלוסייה עשירה מאד לצד עניים מרודים. העיר מונה כ-20 מיליון תושבים.

האגדה מספרת שיוצר מלון הטאג', איש תעשייה פרסי בשם ג'אמסג'י נוסרוואנג'י טאטא (1839-1904), שייסד את קונצרן "טאטא" ונחשב לאבי התעשייה ההודית, הזמין את בניית הבניין לאחר שכניסתו למלון "אפולו", שכבר אינו קיים כיום, לא אושרה בשל מדיניות שדגלה באירוח אורחים אירופאים בלבד.

כיום, המלון עם אכסדרת חנויותיו המלאות במותגים היקרים בעולם, נתפס באידיאולוגיה המוסלמית כסמל לדקדנצייה המערבית. בין האורחים שנמנו עם השנים במלון טאג', ניתן לכלול את מלכת בריטניה אליזבת השנייה, נשיא מצרים לשעבר נאצר וסולן ה"ביטלס" ג'ון לנון. במלון ערכה גם השחקנית והדוגמנית הבריטית ליז הרלי את חתונתה המפוארת.

לפרסום התמונות של הטאג' עולה באש ברחבי העולם תהיה אולי השפעה עמוקה יותר מאשר אפילו המחבלים רצו. הפגיעה בסמל העושר ההודי והקדמה עלולה לערער את עמוד השדרה של כמה מהאנשים העשירים והמשפיעים ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully