וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח הפצמ"ר בנחל עוז: חייל איבד את רגלו

נעמה טלמור, יהושע בריינר וניר יהב

29.11.2008 / 13:00

הרופאים מנסים להציל את רגלו השנייה של סמל נועם נקאש. שיפור חל במצבו של פצוע בינוני שנפגע מרסיס בראשו

שי מכלוף

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף)

הרופאים בבית החולים ברזילי באשקלון מנסים להציל את אחת מרגליו של סמל נועם נקאש, בן 21 מבאר שבע, שנפצע אמש (שישי) ממטח פצצות מרגמה שנורו אל בסיס צה"ל הסמוך לנחל עוז. נקאש הגיע לבית החולים כאשר רגלו האחת קטועה עד לברך. בבתי החולים ברזילי וסורוקה בבאר שבע מאושפזים ארבעה פצועים נוספים מהמטח, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל.

שיפור חל במצבו של אחד הפצועים באורח בינוני שסובל מפגיעה מרסיס בראשו. הפצוע השני נפגע מרסיס בעינו. שני הפצועים באורח קל צפויים להשתחרר מבית החולים כבר היום.

בתוך כך, במהלך הלילה נורתה רקטת קסאם אל מערב הנגב, אך היא התפוצצה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת.

שני גופים נטלו אחריות על הירי: הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, "חטיבות א-נאסר סלאח א-דין", והזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם". הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות היא גם זו שאחראית לירי פצצות מרגמה לעבר חיילי צה"ל שפעלו ברצועת עזה אתמול בצהרים. היא פרסמה הודעה בה מסרה כי ירי פצצות המרגמה בוצע בתגובה לחיסול שישה מפעיליה על ידי ישראל ולהמשך המתקפות הישראליות בעזה ובגדה. לדבריה, פעיליה הצליחו לשוב לבסיסיהם בשלום מבלי שנפגעו על ידי חיילי צה"ל.

המעברים לעזה שוב נסגרו

פינוי הפצועים נעשה באמצעות אמבולנסים ומסוקים. כל הפצועים נפגעו ממטח של שלוש פצצות מרגמה שנחתו בבסיס, בשעה שהחיילים היו לאחר ארוחת השבת. תושבי היישובים הסמוכים הונחו להיכנס לאזורים מוגנים.

חייל בבסיס נחל עוז סיפר לוואלה! חדשות: "נפלו שלוש פצצות ויש פצועים. יש כרגע כוחות שמנסים למנוע ירי נוסף. יש כוננות לספיגה של פצצות נוספות". מדובר בבסיס השוכן סמוך לקיבוץ נחל עוז. לעבר הבסיס נורו בעבר מטחי פצצות מרגמה. בבסיס מותקנת אזעקת התרעה מיוחדת, המודיעה על ירי של פצמ"רים. אולם, מערכת ההתרעה מופעלת רק לאחר נחיתת פצצת המרגמה הראשונה. בעקבות מטח פצצות המרגמה הוקפצו מספר מסוקים של חיל האוויר וחגו מעל האיזור.

בני סלע, רכז הביטחון השוטף של קיבוץ נחל עוז, סיפר אמש לוואלה! חדשות ששמע שלושה פיצוצים עזים. "התקשרו אלי הרבה מאוד אנשים מודאגים כדי להבין מה קרה. נתתי הנחייה, גם על דעת עצמי וגם על פי הוראת הצבא, לחברי הקיבוץ ולתושבים להיכנס למרחבים מוגנים מחשש לירי נוסף". באזור חוששים שבעקבות האירוע בצהרי שישי, בו כוח צה"ל פתח באש לעבר קבוצת לפלסטינים שהתקרבה לגדר המערכת ופגע בהם, ינסו המחבלים להגביר את ניסיונות הירי על יישובי עוטף עזה.

מוקדם יותר ארעו חילופי אש בין כוח צה"ל לבין חמושים פלסטינים סמוך לקיבוץ ניר עוז ליד גדר המערכת. כוח צנחנים זיהה בצהרים מספר חמושים מתקרבים לגדר, ככל הנראה כדי להניח מטעני חבלה, ופתחו לעברם באש. החמושים הגיבו בירי פצצות מרגמה והכוח נכנס מטרים ספורים לתוך הרצועה. האירוע הסתיים ללא נפגעים בקרב חיילי צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי אדם אחד נהרג. לא היו נפגעים או נזק. בעקבות ירי הרקטות אמש לעבר מערב הנגב, הורה שר הביטחון אהוד ברק לא לאפשר הכנסת משאיות הנושאות ציוד הומניטרי לרצועת עזה.

ברק אמר אתמול באירוע התרמה לקרן ליאור וישינסקי שהתקיים בתיאטרון הקאמרי בתל אביב: "כשר הביטחון, אני מבין את תחושות כל הטוענים, כי יש להכות מיד ובכוח כנגד כל מי שפועל נגדנו, אך ברור לי גם, כי למצב המורכב בו אנו מצויים אין פתרונות קסם אשר ישחררו ברגע את כל תושבי דרום הארץ מהאיום הבלתי נסבל המגיע מעזה".

לדבריו, "אופציית המלחמה לא נועדה על מנת לרצות את רחשי הלב, מובנים ומוצדקים ככל שיהיו, ולא כדי לרפא את תחושת התסכול התוקפת אותנו לעיתים. כל עוד אנו גוזרים על עצמנו איפוק עלינו לעמוד בו בנחישות כדי שביום פקודה אותה נחישות עצמה תדע גם להכריע את אויבינו בקרב. אני שר הביטחון ולא שר המלחמה! ביטחון הוא מאמץ עקבי ונחוש, יומיומי, לדאוג לשלומם של תושבי המדינה וחייהם בלי להיגרר למלחמה לא מחושבת די צורכה. מלחמה עושים כשמוכרחים".

(פרסום ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully