וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נסראללה יישאר בתפקידו כל חייו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.11.2008 / 11:19

מקור לבנוני מסר לעיתון כוויתי כי בוועידה השנתית של הארגון הוחלט למנות את נסראללה למזכ"ל עד מותו, זאת בניגוד לרצונו

האם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה יישאר בתפקידו למשך כל חייו? מקור לבנוני המעורב בפרטי הוועידה השנתית של חיזבאללה, הנערכת בימים אלו בחשאיות מוחלטת, מסר היום (שישי) לעיתון כוויתי כי בכוונת חיזבאללה לשנות את החוקה של הארגון במטרה למנות את נסראללה למזכ"ל חיזבאללה למשך כל החיים וזאת בניגוד לרצונו.

המקור ציין כי במהלך הוועידה התגלעו ויכוחים נוקבים בין שני זרמים: הראשון תומך במינויו של נסראללה לתפקיד למשך כל חייו, ואילו השני תמך במינוי נסראללה לתפקיד "המנהיג העליון" של הארגון, בדומה לאירן. לדברי המקור, הזרם הראשון הוא זה שהכריע בסופו של דבר, "למרות שנסראללה ביקש ממועצת השורא של חיזבאללה למנות מישהו חדש במקומו לאור רצונו להתמסר ללימודי דת".

המקור הוסיף עוד, כי בוועידה הוחלט עוד להרחיב את סמכויותיו של בכיר הארגון האשם ספי א-דין, הנחשב למחליפו המיידי של נסראללה אם האחרון ייפגע. לדברי המקור, בשל בקשתו של נסראללה לפטור אותו מהתעסקות בעניינים פוליטיים, יקבל ספי א-דין על עצמו משימות מסוג זה.

לפני כחודש וחצי דיווח העיתון האירני "ח'ורשיד" כי הנהגת חיזבאללה בחרה את ספי א-דין כמחליף לנסראללה, במקרה שיחוסל על ידי ישראל. ספי א-דין משמש כיום כראש הוועד הביצועי של חיזבאללה והוא בן דודו של מזכ"ל הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully