וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק עם צאת השבת קיבלנו את הבשורה המרה"

נעמה טלמור

29.11.2008 / 21:05

"כל השבת היינו בספק, ואז קיבלנו את הבשורה הנוראה מכל", סיפר גיסו של בן ציון קרומן, אחד ההרוגים בבית חב"ד במומביי. עד כה זוהו שישה נרצחים, בהם יוכבד אורפז שטיילה עם נכדיה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"רק לאחרונה קנה בן ציון חדר ילדים לשלושת ילדיו. עכשיו הוא אפילו לא יוכל לראות אותם גדלים", כך סיפר הערב (שבת) גיסו של בן ציון קרומן, בן 28, שליח כשרות של חב"ד שנהרג באירוע הטרור בבית חב"ד במומביי. הגיס, מאיר רוב, סיפר לוואלה! חדשות על הרגעים הקשים שעברו על המשפחה ביממה האחרונה. "כל השבת היינו בספק. עם צאת השבת קיבלנו את הבשורה המרה. הבנו כי יש קשיים בהעברת הגופות ארצה ואנו מקווים שהעניין ייפתר במהרה".

רוב סיפר על השתלשלות האירועים: "בן ציון וההרוג הנוסף, לייביש טייטלבאום, נסעו בשבוע שעבר לבית חב"ד כדי להשגיח על הכשרות. ביום רביעי האחרון הם סיימו את מלאכתם. כאשר אשתו של בן ציון שמעה על מה שקרה בהודו, מיהרנו להתקשר לבית המלון שבו הם לנו. הפקידים של המלון בדקו בחדר והחפצים שלהם היו שם, אבל הם לא. התחלנו לדאוג מכיוון שהבנו שהם כנראה בבית חב"ד. במוצאי שבת קיבלנו את הבשורה המרה".

הערב הותר לפרסום שמה של ישראלית נוספת שנרצחה בפיגוע בבית חב"ד במומביי: יוכבד אורפז, בת 60. בית חב"ד בניו יורק מסר כי שליחיו למומביי, הרב גבריאל ואשתו רבקה הולצברג, נהרגו בפיגוע. שמה של הרוגה נוספת טרם הותר לפרסום. בפיגועים נרצחו תשעה יהודים, ביניהם ככל הנראה שבעה ישראלים. דובר משרד החוץ יוסי לוי אמר לוואלה! חדשות כי מבית חב"ד הוצאו עד כה שמונה גופות וזוהו שש מתוכן.

רשת הטלוויזיה ההודית ND-TV דיווחה כי הקורבנות נרצחו ככל הנראה לפני שהחל מבצע החילוץ. המשטרה ההודית דיווחה אמש כי כוחות הקומנדו הרגו במקום שני מחבלים. שר הביטחון אהוד ברק אמר אמש בראיון לערוץ הראשון, כי חלק מהגופות נמצאו כפותות.

בין הניצולים מבית חב"ד היה משה הולצברג בן השנתיים, בנם של הרב ואשתו. המטפלת של משה, סנדרה סמואל, היתה בקומה הראשונה של המבנה כשהמחבלים נכנסו לבניין. במאמץ להציל את חייה, היא נעלה עצמה בחדר. "כל הלילה שמעתי יריות ופיצוצים עזים", אמרה סמואל בעדות שמסרה במשטרה, "בבוקר למחרת היה שקט לזמן מה, אז שמעתי את הילד בוכה". סמואל פתחה את הדלת בלאט ועלתה לקומה השניה, שם מצאה את משה בוכה לצד ארבעה אנשים ששכבו על הרצפה ללא תנועה. סמואל הרימה אותו בזרועותיה ורצה החוצה.

ממטה חב"ד שבניו יורק יצאה הצהרה רשמית מפי הרב יהודה קרינסקי: "בצער עמוק קיבלנו את ההודעה על מותם של רבקה וגבריאל הולצברג, שליחנו במומביי ששירתו את קהילתם באהבה ובמסירות. בשם כל השליחים ברחבי העולם ובשם כל עולם חב"ד אנו שולחים את תנחומינו למשפחותיהם ולמשפחות כל ההרוגים במעשה הטרור הברוטאלי. מי ייתן ואלוהים ינחם אתכם ומי ייתן וכל הפצועים יחלימו במהרה".

קרינסקי הוסיף כי "אנו מביעים את כאבנו וזעמנו על המעשה הנפשע הזה שבו נהרגו חמישה ישראלים בבית חב"ד. בנם הקטן של בני הזוג הולצברג הוצא מהבית על ידי המטפלת, והיום הוא הפך ליתום. עולם חב"ד ושליחיו יאמצו את הפעוט וילוו ואותו לבגרות". בפנייה לשליחי חב"ד אמר הרב: "חזקו ואמצו והמשיכו לשרת ברחבי העולם".

"המחבלים קשורים לפקיסטן"

שגריר ישראל בהודו מרק סופר מסר אתמול כי ארבעה ישראלים ששהו במלון אוברוי יצרו קשר עם אנשי משרד החוץ במומביי. ממשרד החוץ נמסר, כי הארבעה שהו בחדרים במלון וככל הנראה לא הוחזקו כבני ערובה על ידי המחבלים. הארבעה יצאו מהמלון ללא פגע לאחר שהוא טוהר לגמרי ממחבלים על ידי הכוחות ההודים.

מפקד משטרת מומביי סיפר כי במהלך סריקות במלון אוברוי התגלו כ-36 גופות. מוקדם יותר דווח מפקד הקומנדו ההודי כי המלון טוהר לגמרי ממחבלים ומהמקום חולצו כ-100 אורחים. עדיין לא ברורה זהות ההרוגים במלון.

שר החוץ ההודי אמר כי ישנן ראיות המצביעות על כך שהמחבלים שביצעו את סדרת הפיגועים במומביי קשורים לפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully