וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציר חולה איידס שוחרר כי לא קיבל תרופות

עדי שמחוביץ

27.11.2008 / 20:16

ביהמ"ש הורה לשחרר את העציר לאחר שהתברר כי לא קיבל את הטיפול לו הוא זקוק במהלך מעצרו. השופט: "זו תופעה מדאיגה"

בית משפט המחוזי מרכז הורה היום (חמישי) לשחרר ממעצר עציר חולה איידס בשל אי מתן טיפול תרופתי, ומתח ביקורת חריפה על התנהלות שירות בתי הסוהר. "התופעה שנחשפה בפניי היא תופעה מדאיגה ששומה לעוקרה מן השורש, ויפה שעה אחת קודם", כתב השופט מאיר יפרח בהחלטתו.

נגד העציר הוגש כתב אישום בחודש ספטמבר המייחס לו, בין השאר, עבירות אונס ומעשה העלול להפיץ מחלה. בתחילת אוקטובר הורה השופט למפקד בית המעצר לדאוג לכך שהעציר יקבל את התרופות שהוא זקוק להן. בדיון שהתקיים לפני כשבוע טען העציר, כי אין הוא מקבל את אחת התרופות שהוא זקוק להן. בדיון גם ביקש השופט ליצור קשר עם רופא בית המעצר, שאמר כי מוכר לו עניינו של העציר וכי הוא מקבל את כל התרופות בהן הוא מטופל.

מאחר שדברי הרופא לא הניחו את דעת השופט ואת דעת הסנגור, ביקש השופט מהסנגור לבדוק את הנושא. ביום בוא הגיע עורך דינו למרפאה בבית המעצר יצא הרופא לקראתו ואמר כי בדיוק היום נגמרה התרופה, ובהתייעצות עם רופא אחר הוחלט להחליף את התרופה לתרופה אחרת. אלא שמסתבר, כי התרופה המדוברת אינה מצויה ברשות השב"ס כבר משנת 2006.

"חלק מכבוד האדם של המשיב (העציר ע.ש.) הוא לקבל את הטיפול התרופתי לו הוא זכאי. שעה שחירות המשיב נשללה, עברה אל שלטונות שב"ס החובה לדאוג למחסוריו ולריפויו של המשיב. שב"ס התנכר לחובה זו ואף ניסה להכשיל בירור בדבר המצאתה של התרופה בבית המעצר", כתב השופט בהחלטתו והוסיף, "כיצד אוכל לסמוך על כך שמכאן להבא יקבל המשיב את התרופות במלואן? אני מצפה מכל מי שנוגע בדבר שיחקור היטב בפרשה עגומה זו ולא יניח לה עד אשר ימוצה הדין עם מי שראוי למצות עימו הדין ולאו דווקא הדין המשמעתי. אפשר וגם לדין הפלילי יש עניין לטפל בסוגייה זו". השופט קיבל את בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע ההחלטה עד יום שישי, לשם הגשת ערר על.

משב"ס נמסר בתגובה, כי "הוקמה ועדה בהשתתפות גורמי פיקוד ורפואה לבדיקה מהירה של האירוע בהתייחסות להחלטת השופט. לצורך הדיון בערעור המתקיים מחר, הועברה לפרקליטות המדינה התייחסות מפורטת הכוללת פירוט הטיפול הרפואי שניתן לאסיר והתייחסות לעובדה שהאסיר לא היה נתון לחלוטין לסכנת חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully