וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חב"ד: "אנו חוששים לגורל בני הערובה"

יוסי מדריסוביץ'

27.11.2008 / 17:33

6 ישראלים, בהם הזוג הולצברג מוחזקים כבני ערובה בבית חב"ד במומביי. "בעקבות הפיגועים בעיר, שינתה חב"ד את היערכותה ברחבי העולם"

בית חב"ד בעיר מומביי בהודו הוקם על ידי הזוג גבריאל ורבקה הולצבג לפני חמש שנים ואת המבנה שהותקף הלילה, רכשו השניים לפני כשנה. משפחת הולצברג מתגוררת בקומה הראשונה של הבית ובארבע הקומות הנוספות של המבנה החדש, מתקיימת בעיקר פעילות של קהיליית אנשי עסקים ישראליים שמגיעה לאזור.

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד, אמר הערב (חמישי) לוואלה! חדשות כי בעקבות סדרת הפיגועים במומביי, שינתה חב"ד את היערכותה ב-3,000 הבתים שלה ברחבי העולם. לדבריו, "האירוע הזה מאוד מדאיג אותנו, אנחנו חרדים לשלומם של החטופים וזה מחייב את בתי חב"ד להיערך לאיומים כאלה. אין לנו מושג אם למחבלים היה מידע מוקדם על בית חב"ד במומביי, אבל הבתים שלנו מקבלים באופן כללי הנחיות מגורמי הביטחון ועל פי זה דואגים לאמצעי האבטחה".

לגבי איכות האבטחה אמר הרב ברוד כי "גם אם היתה שם אבטחה, קשה לי להאמין שאפשר היה לעמוד מול כמות כזאת של מחבלים. ממשלת ישראל נקראת גם היה לסייע לאותם המקומות שמשרתים את קהיליית המטיילים ואנשי העסקים הישראליים. יש לנו שיתוף פעולה עם הרשויות, אבל נדרשת פעילות מעבר לזה".

בנוגע להתפתחויות של השעות האחרונות אמר הרב ברוד כי "היה ניסיון של כוחות הביטחון המקומיים לפרוץ למבנה, אבל כשגילו שיש שם מחבלים הוחלט לבצע היערכות מחדש. אנחנו מלווים את המשפחות של הזוג הולצברג ואין לנו שום מושג מה החוטפים דורשים בתמורה לשחרור הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully