וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר איל נחמיאס

29.11.2008 / 0:40

איך יודעים אם הכלב בדיכאון, ולמה בכלל צריך טיפול נגד פרעושים לחתול שכל היום בבית? דר' איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

מהם הסימנים לדיכאון אצל כלבים?

דיכאון היא מילה בעייתית בכלב ויותר מתאימה לאדם. בעיות התנהגות לרוב כוללות בעיות חרדה, תוקפנות, אי תפקוד קוגניטיבי אך לא כל כך דיכאון. כלב שמראה לכאורה סימני דיכאון יכול להיות חולה במחלה כלשהיא ולא אובחן או במקרים זמניים חולפים פרידה מבעלים או כלב אחר בלהקה. קרה לי לא פעם שבעלים הביאו כלב שסבל מ"דיכאון" שהתברר בסופו של דבר כגוף זר במעיים או קדחת קרצית או אנמיה חריפה ועוד ועוד. לכו לווטרינר לבדיקה מקיפה עוד היום.

יש לי חתול (שאומץ מהרחוב) בן חמישה חודשים, שלא מפסיק לנשוך ולשרוט עד זוב דם. אני יודעת שגורים עושים את זה, אבל הוא ממש אלים ותוקף כל הזמן. למה הוא מתנהג ככה? מה עושים?

חלק מההתנהגות עשוי להיות התנהגות של משחק, רק שהוא לא מעריך נכון את מידת הסבל שזה גורם לכם. חלק נוסף יכול להיות בעיית התנהגות אחרת. אני מציע לפנות ליועצי התנהגות כמו מרתה אסטקין או דר' לורן קרן.

הכלב שלי אובחן כבעל "קיבה רכה". מה מומלץ לתת לו לאכול, ומה אסור?

אני מניח כי מדובר ברגישות למרכיבי מזון. קיימים כמה פתרונות. אחד פשוט יותר, והוא לרכוש מזון רפואי מתאים אך לרוב יקר בהרבה או מזון הנמכר בחנויות, המיועד לכלבים עם רגישות למרכיבי מזון (לדוגמא מזון המכיל חלבון הודו עדין עם שילוב של סיבים תזונתיים איכותיים ממקור שיבולת שועל ושעורה + אנטיאוקסידנטים טבעיים ממקור בטטות מתוקות אוכמניות ועגבניות מיובשות , ללא צבעי מאכל או חומרים משמרים וללא קמחי שיירים למיניהם).

הייתי שמחה לדעת פעם אחת ולתמיד – כל כמה זמן צריך לטפל נגד פרעושים ותילוע? יש לי גור שלא יוצא מהבית ואין לו פרעושים – לא חבל סתם למלא אותו בכימיקלים?

אני בהחלט מצדיק את הגישה. אישית אני לא שם כל חודש או כל חודשיים בדיוק מהשיקול הזה. הכימיקלים בוודאי לא תורמים לבריאות המצטברת של הכלב או החתול אך בהחלט עדיפים על בעיית פרעושים או קרציות שיצאה משליטה. אני מציע לבדוק כל יום או לפחות פעמיים בשבוע את הכלב ביסודיות. אם אין אז אפשר לוותר, אם יש אז כמובן לשים חומר.

ניתן לקבל הדרכה מסודרת בעניין בסדרת הבדיקות הביתיות שלנו, ראו קישור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully