וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד אוגדת עזה לשעבר יועמד לדין

יהושע בריינר

27.11.2008 / 16:31

תא"ל משה תמיר חשוד כי התיר לבנו לנהוג ללא רשיון ברכב צבאי. הבן פגע במהלך הנסיעה ברכב אחר ותמיר שילם לנהג כדי להשתיקו

הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט הורה היום (חמישי) על הגשת כתב אישום נגד מפקד אוגדת עזה לשעבר תא"ל משה (צ'יקו) תמיר. לתמיר מיוחסות עבירות של שימוש ברכוש צבאי שלא לצרכי הצבא, נהיגה ללא רישיון, כשהתיר לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון הצבאי, ועבירה במסמכים צבאיים.

כמו כן מואשם תמיר בשיבוש הליכי משפט בכך שנתן כסף לנהג בו פגע הבן במהלך הנהיגה על מנת שלא ידווח לרשויות, והתנהגות שאינה הולמת קצין. החלטת הפצ"ר התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות שנאסף על ידי מצ"ח ולאחר שימוע שקיים הפצ"ר לפרקליטו של הקצין. בהחלטתו אמר הפצ"ר כי אמר לרמטכ"ל שאין מדובר כאן בהשעיה של תמיר וכי אין מניעה שימשיך לכהן בצה"ל בתפקידי תא"ל.

בא כוחו של תא"ל תמיר, עו"ד משה ישראל, אמר לוואלה! חדשות: "אין לי ספק שההחלטת הפצ"ר הייתה לא קלה עבורו ואני מניח שהשיקול המרכזי שלו היה שאת הדעה הסופית בנושא ייתן בית הדין ולא הוא, ואני יכול להבין זאת. יחד עם זאת, אני שקט ובטוח לגבי תוצאות המשפט. צ'יקו הוא לא רק קצין מצטיין אלא גם אדם ישר. אני גם יודע שהפצ"ר לא מתייחס לעניין בחומרה יתרה, שכן אחרת היה גם משעה את תמיר והדבר מוכיח כי גם בפרקליטות חושבים כי אין כאן מעשה שחיתות".

קצין ששירת עם תמיר תקופה ארוכה אמר כי "מדובר במכה אנושה לצ'יקו ולצה"ל בכלל. כמעט ואין קצינים עם היכולות והניסיון של תמיר בכל צה"ל וההחלטה על כתב האישום תרחיק משורות הצבא קצין מעולה. הוא עשה טעות והוא הודה בכך, אבל מכאן ועד האשמות כל כך חמורות הדרך היא ארוכה".

תמיר עצמו סיים לפני כשבוע וחצי את תפקידו כמפקד אוגדת עזה, שם נחל הצלחה במאבק מול הפלסטינים ברצועה, ועד לפרשת הטרקטורון הוא היה נחשב למועמד ודאי לתפקיד הרמטכ"ל בעתיד. תמיר המתין לתפקיד אלוף, אולם כעת ברור כי לא ימונה לתפקיד צבאי כלשהו, עד לסיום משפטו, דבר העלול לקחת חודשים רבים. בהחלטתו, ציין הפצ"ר כי אמר לרמטכ"ל כי אין מדובר כאן בהשעייה של תמיר וכי אין מניעה שתמיר ימשיך לכהן בצה"ל בתפקידי תא"ל.

בעבר נתן הרמטכ"ל גבי אשכנזי גיבוי לתמיר, ואף נפגש עימו מספר פעמים מאז נחשפה הפרשה והביע את תמיכתו. תמיר צמח, בדומה לאשכנזי, בחטיבת גולני, ונחשב לקצין מבטיח בצה"ל. עם יציאת צה"ל מלבנון הוא עבר עם חטיבת גולני לפעילות ביטחונית בגדה במסגרת אינתפאדת אל אקצא.

  • עוד באותו נושא:
  • משה תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully