וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם על אולמרט לפרוש מיידית?

רה"מ כבר התפטר מתפקידו, אבל האם בעקבות כתב האישום הצפוי עליו לפנות את כסאו מיידית? רועי כ"ץ ואודי הירש מתקוטטים

אולמרט הביתה עכשיו

אחת הבעיות המרכזיות והמעיקות בהתייחסות לסוגיית עתידו של אהוד אולמרט היא שכל הבעת דעה בנושא משייכת אותך למחנה מסוים ומעלה באופן אוטומטי את החשד כי אתה פועל בשליחות כנופיה בעלת אינטרסים. אז למען הסר ספק, אני לא כותב ב"ישראל היום", מעולם לא נפגשתי במחשכים עם אנשי הפרקליטות, מני מזוז הוא לדעתי יועץ משפטי בינוני ומטה וציפי לבני תהיה להערכתי ראש ממשלה אפרורית. בקיצור, אני לא בעד אף אחד.


אבל אני בהחלט נגד אהוד אולמרט. איכותו (הירודה) כראש ממשלה כלל אינה רלוונטית, גם לא המשבר הכלכלי שעימו הוא מנסה להתמודד (כהרגלו, בדרכו היהירה והיודעת כל) או ניסיונותיו (חסרי הסיכוי) לקדם את תהליך השלום. אהוד אולמרט חייב ללכת הביתה כי המאבק הפומבי שהוא מנהל נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה חצה את כל הקווים האדומים; כי הוא שכר יועץ תקשורת שמטנף על המוסדות הללו בראש חוצות; כי תכף ומיד יוגש נגדו כתב אישום חמור; כי הוא נאלץ להקדיש חלק גדול מזמנו לעיסוק בענייניו הפרטיים ולא בענייני המדינה.


כל הדברים הללו נראים לי כל כך מובנים מאליהם, שכלל לא צריך להזכיר אותם. אלא שבמציאות המטורללת שנוצרה כאן, לא במעט בזכותו של אולמרט עצמו, אין שום אפשרות לתבוע את יציאתו המיידית לנבצרות של ראש ממשלה שכתב אישום מרחף מעל ראשו בלי להיחשד כמי בטוויית קונספירציה זדונית. אהוד אולמרט אמנם התפטר, אבל הוא צפוי לכהן כראש ממשלה בשלושת החודשים הקרובים, והחודשים הללו קריטיים. כל רגע נוסף שבו הוא מחזיק בתפקיד הרם מבזה את מוסד ראש הממשלה ומרוקן את שאריות הכבוד שנותרו לאולמרט. אם הוא חושב שנעשה לו עוול ושרודפים אותו באופן אישיו, יהיה עליו להוכיח זאת כאזרח מן השורה ולא כאזרח החשוב במדינה.

חכו עד הבחירות

אהוד אולמרט הולך הביתה, זו אינה משאלת לב או דרישה של מפגינים זועמים, זו המציאות. ראש הממשלה החליט לגאול את כולנו מהסאגה המשפטית בפרשות השחיתות בהן הוא מעורב ובחר לא להתמודד בבחירות הקרובות. ראש הממשלה היוצא לא התערב בהליך הפריימריס בקדימה או בניסיונות הכושלים של ציפי לבני להקים ממשלה בראשותה לאחר שגברה על שאול מופז בקרב על ראשות קדימה. אולמרט אולי נהנה לראות את שרת החוץ נכשלת במטלה הפוליטית הראשונה שהוטלה על כתפיה הצרות, אך לפחות לא פצה פה ושמר על מראית עין אובייקטיבית ונטולת פניות.


אך מני מזוז אינו מסתפק בהחלפת השלטון בישראל. הוא רוצה את הקרדיט על הדחת ראש ממשלה ראשון בידי היועץ המשפטי לממשלה. המצב הביטחוני בגבולות ישראל מתוח כרגיל, עזה על סף פיצוץ והכלכלה בוערת בלהבות ענק. הדבר האחרון ישראל זקוקה לו עכשיו הוא החלפת ראש ממשלה חודשיים לפני בחירות כלליות. בימים בהן כל מדינות העולם המערבי מנסות לשמר יציבות כדי להתמודד עם רעידת האדמה הכלכלית שמפוררת מדינות שלמות, מני מזוז חש דחף פנימי עמוק להוסיף עוד אלמנט של חוסר יציבות.


יואיל נא היועץ הממהר (שכולנו ממתינים עדיין לראות כיצד הוא מתיר את הפלונטר המביך בפרשת קצב) לנשום עמוק, להמתין חודשיים בלבד עד הבחירות ולהגיש את שלל כתבי האישום נגד אהוד אולמרט. יציבות שלטונית וחיזוק הכלכלה אינם חשובים פחות ממלחמה בשחיתות לכאורה ואהוד אולמרט לא ימלט מהארץ מיד לאחר שיבחר לו יורש או יורשת. חיכינו זמן כה רב, נחכה עוד חודשיים עד התמונות הראשונות של ראש ממשלה לשעבר על ספסל הנאשמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully