וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן תעביר נשק חדיש לצבא לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.11.2008 / 14:34

נשיא לבנון ועמיתו האירני סיכמו כי אירן תספק "נשק הגנתי" לצבא לבנון. מקור: סלימאן רוצה שאירן תסייע לצבא לבנון במקום לחיזבאללה

נשיא לבנון מישל סלימאן ביקש במהלך ביקורו השבוע באירן לספק לצבא לבנון נשק בינוני. מקור ממשלתי לבנוני מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי סלימאן מעוניין להעביר את התמיכה האירנית מחיזבאללה לצבא לבנון. במקביל דיווח הבוקר (חמישי) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי אירן הודיעה לסלימאן כי בכוונתה לספק נשק ללבנון.

המקור ששוחח עם סוכנות הידיעות הגרמנית הוסיף כי במהלך ביקורו בן היומיים בטהרן הבהיר סלימאן כי הוא אינו זקוק לטילים ארוכי טווח או מטוסי קרב אלא רק לנשק בינוני מודרני שיסייע לצבא לבנון במאבקו בטרור ולשמור על הסדר הלאומי.

לפי המקור, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הסכים לסייע ללבנון. "האירנים התחייבו לסייע ללבנון בכל הנושאים, ביניהם גם בשיחות הפיוס בין הפלגים במדינה", הוסיף. בראיון לעיתון "אל-חיאת" אישר מקור בארמון הנשיאות הלבנוני את הדברים באמרו כי אירן הביעה הסכמה להעביר ללבנון "נשק הגנתי".

בכיר חיזבאללה אל-חאג' מחמוד קמאטי אמר לפני מספר שבועות כי אירן הציעה באופן רשמי להעביר לצבא לבנון טילים ונשק אלא שממשלת לבנון לא הגיבה להצעה. קמאטי הביע אז תקווה שלבנון תסכים לקבל את הנשק משום שלטענתו "יש לחזק את הצבא".

בראיון לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" אמר אתמול הממונה על יחסי החוץ של חיזבאללה, נוואף מוסאווי, כי ארגונו תומך בחימוש צבא לבנון משום שהצבא חייב להיות ערוך להתמודד מול כל פלישה ישראלית. "הצבא לבדו אינו מסוגל למלא משימה זו, על כן חיזבאללה קיים ככוח הרתעה", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully