וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וידאו באינטרנט זה הדבר הבא

נועה לרנר

27.11.2008 / 14:09

כבר מספר שנים שמתקיים קורס וידאו חברתי, שאמור לעזור לפעילים שונים לקדם את הרעיונות שהתקשורת הזניחה

פעילי עמותות או תנועות חברתיות ופוליטיות שמעוניינות להפיק בעצמן סרטי וידאו לקידום הרעיונות שלהם, אבל לא יודעים בדיוק איך, יכולים פשוט להשתתף בקורס שמתמקד בכך. גיא דוידי, בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, מעביר את הקורס כבר מספר שנים, חושב שוידאו באינטרנט הוא בדיוק המקום לקידום רעיונות חברתיים: "קיימת ירידה בשנים האחרונות בכיסוי התקשורתי של הנושאים החברתיים. הוידאו והאינטרנט הם כלים נגישים לכל מי שרוצה להפיץ את הרעיונות שלו והפעילים החברתיים יכולים למלא את התפקיד שהתקשורת הזניחה, גם אם לא באופן מלא באופן חלקי".

"יש פעילים שעוסקים בכלכלה וזכויות עובדים, כמו למשל אהוד שם טוב, שהיה תלמיד בקורס הראשון ושהקים את הטלוויזיה החברתית. עוד קורס שהסתיים לא מזמן הוקדש לפעילות קואליציית נשים לשלום, שעוסקות בכיבוש ובמליטריזם מנקודת מבט נשית. היום בוגרת של הקורס שדווקא לא הייתה פעילה חברתית קודם לכן, הגישה לי סרט על מאבק העובדים של קופי טו גו, והיא גם עושה אייטם של וידאו על המאבק של עובדי גן המדע ברחובות".

גם אנשים שלא נמצאים בקונסנזוס מוצאים בקורס אמצעי לקידום מטרותיהם. בקורס הראשון שהעברתי הייתה אישה דתיה שהגיעה ממאהל מחוסרי דיור בבאר שבע. באותה הקבוצה היה אנרכיסט שעסק בנושאים שקשורים לגדר ההפרדה, והיא פתאום נחשפה לנושאים שהיא לא הכירה מקרוב ונפתחה לנושאים הקשורים לכיבוש. היא אמנם לא התחילה להיות פעילה אך באיזשהו שלב אמרה "אני גם אנרכיסטית". באותה התקופה קבוצת האנרכיסטים נגד הגדר הגיעו למאהל חסרי הדיור ואלה וקבלו אותם בברכה. זה חיובי לדעתי שהקורס משמש נקודת מפגש לאנשים עם אג'נדות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully