וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוחררו כל בני הערובה ממלון טאג' מאהל"

טלי גולדשטין

27.11.2008 / 20:02

לפי דיווח בהודו, מלון הפאר במומביי טוהר ממחבלים. עד כה נהרגו במתקפת הטרור במדינה לפחות 125 בני אדם ו-327 נפצעו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מלון "טאג' מאהל" במומביי שבהודו טוהר הערב (חמישי) ממחבלים, ולא נותרו בו עוד בני ערובה. כך דווח בטלוויזיה ההודית. במלון "אוברוי" מוחזקים עדיין כ-200 בני ערובה. ככל הידוע, לא מוחזקים במקום ישראלי.

ביממה האחרונה נהרגו במתקפת הטרור במומביי לפחות 125 בני אדם, בהם 14 שוטרים, וכ-327 נוספים נפצעו. מתקפת הטרור אירעה סמוך לבתי המלון היוקרתיים "רמאדה", "אוברוי" וה"טאג' מהאל" ויעדים תיירותיים נוספים ברובע קולבה שבדרום העיר - אחד האזורים המשגשגים במדינה. התוקפים לקחו כ-40 אזרחים, ביניהם זרים רבים, כבני ערובה והם מתבצרים בתוך בתי המלון. חלק ממלון הטאג' מהאל עולה באש ויריות נשמעות ממנו. הצבא ההודי פרץ למלון "אוברוי". המשטרה ההודית דיווחה כי תשעה מהטרוריסטים נהרגו בחילופי אש וכי היא עצרה תשעה בני אדם נוספים בחשד למעורבות בפיגוע.

מוקדם יותר דווח, כי שוחררו עשרה בני ערובה שהוחזקו במלון "אוברוי" במומביי. ממשרד החוץ נמסר כי אין בידו מידע על ישראלים כלשהם הנמצאים בין המשוחררים. קודם לכן, בכיר במשרד הפנים ההודי הודיע כי בין 20-30 אנשים עדיין מוחזקים, ככל הנראה, כבני ערובה בבית המלון אוברוי שבמומביי.

הטרוריסטים פנו היום לראשונה בבקשה לפתיחה במשא ומתן עם ממשלת הודו בתמורה לשחרור בני הערובה. הם התייחסו גם למניע העומד מאחורי הפיגוע הנוראי: "בקשו מהממשלה לדבר איתנו ונשחרר את החטופים", אמר האדם שהתקשר ל"אינדיה טיוי" והזדהה בשם אימרן. לפי הדיווח, אותו אימרן דיבר באורדו במבטא קשמירי. "האם אתם מודעים כמה מוסלמים הרג הצבא שלכם בקשמיר? האם אתם מודעים כמה נהרגו שם השבוע?" שאל הטרוריסט.

הארגון שנטל אחריות על הפיגוע המשולב הוא ארגון טרור בלתי מוכר המכונה "קדאן מוג'הדין". ארגון "לשקר-א-טייבה", קבוצה צבאית מוסלמית הפועלת מפקיסטן ושהיתה אחראית לביצוע פיגועי טרור בהודו בעבר, הכחישה מעורבות בפיגוע .

"שחררו את כל המוג'הדינים ואל תפריעו את מנוחתם של המוסלמים החיים בהודו", מסר אחד הטרוריסטים הנמצאים בתוך מלון "אוברוי" במהלך שיחת טלפון עם הטלוויזיה המקומית. האיש זיהה עצמו בשם סהדולה. לדבריו, הוא אחד מבין שבעה טרוריסטים במלון והוא דורש את שחרור חמושים מוסלמים מבתי הכלא ההודים.

רשת "סקיי" הבריטית דיווחה הבוקר כי ישנם אזרחים בריטים בין הפצועים. ברשת CNN דווח כי בין ההרוגים גם אזרחים זרים, בהם אוסטרלים ובריטים וכי שלושה או ארבעה מהטרוריסטים במלון "אוברוי" נהרגו, אך יש עדיין טרוריסטים נוספים. עדי ראיה בריטים אמרו לטלוויזיה ההודית כי התוקפים שמו להם ליעד לחטוף או לפגוע בתיירים בעלי דרכונים בריטים או אמריקאים.

"מתקפה מתוכננת היטב"

בתי הספר והאוניברסיטאות בעיר מומביי נותרו סגורים הבוקר. כמו כן, השווקים הפיננסיים בהודו לא נפתחו היום ולא התנהל מסחר בבורסה.

ראש ממשלת הודו מנמוהן סינג נשא היום נאום טלוויזיוני לאומה במהלכו התייחס לפיגוע המשולב במומביי. "זו היתה תקיפה מתוכננת היטב שמטרתה ליצור תחושה של פאניקה על ידי בחירת אתרים בהם מבלים אזרחים זרים. אני מצדיע למשטרה ולראש החטיבה למלחמה בטרור שנהרג בקרבות. אני מבטיח למדינה שאנו לוקחים את העניין ברצינות רבה. ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח את ביטחון אזרחינו. נבטיח כי הטרוריסטים לא יתחמקו מידי החוק. נחזק את ידי כוחות שירותי המודיעין. נרדוף אחר האנשים הבודדים והארגונים וכל מי שתומך בטרור. בצל הטרגדיה, אנו פונה לתושבי המדינה לשמור על הרמוניה. אני בטוח כי אנשי הודו יעמדו יחדיו באתגר העצום הזה לביטחון המדינה", דברי סינג.

תקריות ירי והשלכת רימונים נרשמה בחלקים נוספים של העיר, בהם תחנת הרכבת המרכזית ומסעדה תיירותית מערבית פופולרית בשם "לאופולד" ופאניקה שוררת בעיר כולה. המשטרה יעצה לתושבים להישאר בבתיהם. מדיווח כלי התקשורת המקומיים עולה כי ראש החטיבה ללוחמה בטרור במשטרת מומביי, המאנט קארקארה, נהרג במהלך הפיגוע המשולב בעיר.

אשתו לשעבר של כוכב הרוק פרינס מנואלה טסטוליני וידידיה שהו אתמול במלון "אוברוי" בארוחת ערב כשאש הרובים החלה להישמע מבחוץ. "עזבנו הכל מאחור, כולל ארנקים וטלפונים סלולריים", אמרה טסטוליני, מייסדת קרן "ילדים בעולם מושלם". "פאניקה גדולה שררה", הוסיפה. טסטוליני אמרה לרשת CNN כי האש נמשכה בעודה נמלטת דרך מטבח בית המלון לאולם הנשפים, שם מצאה הקבוצה מקלט מהטרור. טסטוליני היא אזרחית קנדית ששהתה במומביי לטובת עסקים. לדבריה, היא ו-200 אורחי המלון המתינו באולם החשוך במשך מספר שעות כשלבסוף צוות המלון החל לפנות את האורחים בקבוצות של עשרה כל פעם, נשים וילדים ראשונים. טסטוליני שוחררה אף היא ומצאה מקלט במקום מבטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully