וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו ארגון "דקאן מוג'הדין"?

טלי גולדשטין

27.11.2008 / 12:36

ארגון הטרור הבלתי מוכר נטל אחריות לפיגוע המשולב במומביי. הודו מתמודדת בשנים האחרונות עם תנועה צבאית מוסלמית הולכת וגדלה

"דקאן מוג'הדין" – ארגון טרור בלתי מוכר – נטל אחריות על פיגוע הטרור הקטלני במומביי, במהלכו נהרגו 101 בני אדם, בהם 14 שוטרים וששה אזרחים זרים, ו-314 נפצעו. ככל הנראה, ארגון זה הוא האחרון בשורה של קבוצות מוסלמיות חמושות הפועלות בהודו במטרה לערער את היציבות היחסית השוררת במדינה.

עד לא מזמן, האחריות על מרבית פיגועי הטרור שבוצעו על אדמת הודו הוטלה על כתפי מליציות המבוססות בפקיסטן או מקבלות את תמיכת השכנה המוסלמית. ב-11 ביולי 2007, זועזעה מומביי מסדרת פיגועים במערך הרכבות, בה נהרגו כמאתיים בני אדם ונפצעו עוד מאות אנשים. לטענת המשטרה, מתכנני הפעולה היו גורמים רשמיים בפקיסטן, אשר שיתפו פעולה עם קבוצות צבאיות מוסלמיות ואילו מבצעי הפעולה בפועל היו אנשי לשקר-א-טייבה, קבוצה צבאית מוסלמית הפועלת מפקיסטן, אשר נתפסה מייד לאחר הפיגועים כחשודה העיקרית של המשטרה.

הודו עצמה היתה עדה לפיגועים קטלניים בשנים האחרונות. המשטרה ההודית הטילה את האשמה על חמושים מוסלמים, שמטרתם לערער את היציבות במדינה ההינדית בעיקרה. מאז אוקטובר 2005, כ-700 בני אדם נהרגו בפיגועי טרור.

היחסים בין האוכלוסייה ההינדית, המהווה כ-80% מאוכלוסיית הודו, והקהילה המוסלמית, המהווה כ-14% מהאוכלוסייה, היו שקטים בדרך כלל מאז פוצלה הודו, שהיתה נתונה תחת שלטון בריטי, לפקיסטן ולהודו העצמאית ב-1947. עם זאת, מדי פעם נרשמות תקריות אלימות .

בשנה האחרונה בוצעו מתקפות טרור על ידי קבוצות בעלות שמות המרמזים על מוצא מקומי. "דקאן מוג'הדין" על פני השטח, שככל הנראה שאב את ההשראה לשמו מרמת הדאקן - רמה גבוהה ונרחבת בגובה כ-600 מטר מעל לפני הים, המכסה חלק נרחב במרכז ודרום הודו – הוא ארגון בלתי מוכר והופעתו על פני מפת הטרור תורמת לאמונה הרווחת שהודו מתמודדת עם תנועה צבאית מוסלמית הולכת וגדלה.

מאז מאי קבוצת חמושים המתכנה "המוג'הדין ההודי" זקפה לזכותה שורה של פיצוצים, בהם נהרגו מעל 130 איש. קבוצה אחרת, "הכוח הביטחוני המוסלמי", אמר כי הוא העומד מאחורי הפיצוצים בחודש שעבר במדינה הצפון-מזרחית אסאן, בהם נהרגו 80 בני אדם.

שירותי הביטחון ההודים חושדים כי הקבוצות הנ"ל עלולות להוות חזית לארגונים שהוצאו מהחוק על ידי ממשלת הודו בשנים האחרונות, כגון "תנועת הסטודנטים המוסלמים של הודו". אחרים טוענים כי הקבוצות הן למעשה קואליציה חשאית של לשקר-א-טייבה וג'יש א-מוחמד, קבוצות צבאיות מוסלמיות הפועלות מפקיסטן.

"המוג'הדין ההודי", המתכנה גם בשם "מליציית האיסלם", עלתה לכותרות לראשונה בנובמבר האחרון בעקבות שורה של פיגועים במדינת אוטר פרדש. אותה קבוצה שלחה מייל לתקשורת לפני הפיגועים במאי בעיר ג'ייפור, בו נכתב כי הם פתחו ב"מלחמה פתוחה" נגד הודו על רקע תמיכת ארצות הברית בה וכי תושבי הודו יחושו באיום המוות. הקבוצה פרסמה גם אזהרה לגבי מתקפות נוספות נגד אתרים תיירותיים. לדברי הארגון, פעולות הטרור שלו הן נקמה על המהומות שהתרחשו במדינת גוג'ארט ב-2002, במהלכן נהרגו אלפיים בני אדם, בעיקר מוסלמים, ביריות, שריפות ובמכות גרזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully