וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הונתה עמותות למען ילדים בסיכון

נתיב נחמני

27.11.2008 / 12:07

החשודה התחזתה לעובדת בעמותת "עלם" לנוער במצבי סיכון, הזמינה שירותים שונים, אך מעולם לא שילמה עבורם

תושבת המרכז, בת 31, נעצרה היום (חמישי) בחשד להונאת מוסדות עירייה, עמותות ושחקנים מפורסמים בקנה מידה של כ-200 אלף שקלים. על פי החשד האישה נהגה להתחזות לבעלת תפקידים במוסדות וכך ביצעה את "העוקץ" שהתפרש על פני תקופה ממושכת. בהמשך היום היא תובא על ידי חוקרי ההונאה של מחוז המרכז, בראשותו של רס"מ גיא ורטהיים, לבית משפט השלום בכפר סבא, שם יבקשו את הארכת מעצרה.

"מדובר בחשודה עם היסטוריה ארוכה ועשירה בתחום ההונאה", אמרו במשטרה על העצורה. על פי החשד נהגה החשודה להתקבל לעמותות באמצעות קורות חיים בהם שיקרה לגבי עברה המקצועי והשכלתה. "היא הפגינה ממש יכולות מופרכות בתחום החינוך", אמר לוואלה! חדשות רפ"ק יורם סלקמן, ראש יחידת הונאה מרכז.

בין היתר, התחזתה החשודה לעובדת בעמותת "עלם" לנוער במצבי סיכון, שבראשותה של נאווה ברק, וכך הזמינה הופעות של שחקנים מפורסמים מאיגוד שחקני המסך (שח"ם), שבראשותו של השחקן יורם חטב. החשודה, שהועסקה כמדריכת נוער בסיכון ורכזת נוער במושב באזור בית שמש, דאגה להזמין שחקנים שיופיעו בפני בני הנוער אך מעולם לא שילמה להם את הכסף שהובטח. כתוצאה, הילדים אולי זכו ליהנות ממחוות יוצאות דופן, שחורגות ממה שהיו רגילים להם, אבל השחקנים נושלו מפרנסתם. בין השחקנים שנעקצו אניה בוקשטיין, גיא אריאלי, גולן אזולאי, אריק משעלי וצופית גרנט.

אלא שבכך לא הסתיים הנזק שגרמה החשודה. בעקבות בירור שערך איגוד שח"ם עם עמותת "עלם" לאחר שלא שולם על ההופעות שנערכו לילדים, פוטר מנהל הפרויקטים של "עלם". יתרה מזאת, החשודה אף העסיקה מאמן כדורגל שיאמן את ילדי העמותות בהן עבדה, אלא שגם לו לא דאגה להעביר את התשלומים שהובטחו.

מלבד "הטיפול המסור" שהעניקה העצורה לילדים בסיכון, היא גם חשודה בסדרה נוספת של מעשי הונאה. במשטרה מספרים שהיא נהגה למכור מנויים מפוברקים למשחקי בית"ר ירושלים, ואף עקצה נהג מונית ב-65,000 שקלים כשביצע עבורה מספר רב של נסיעות בזמן שהתחזתה לעובדת עיריית ראש עין. "מדובר באישה עם עבר נכבד בתחום ואנחנו מאמינים שיש רבים נוספים שנעקצו על ידה וטרם הגיעו למשטרה על מנת להתלונן", אמר רפ"ק סלקמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully