וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הגרשון

יאיר טריבלסקי

27.11.2008 / 12:37

הצלחה ופרגון ילוו את שובו של פיני גרשון למכבי תל אביב, אבל בעוד כמה חודשים הכל עלול להשתנות - אסטרולוג הבית על מפת הלידה שלו

נדמה ששובו של הגרשון היה כמעט צפוי. ניתוח המפה של אפי בירנבוים, המאמן שהנהלת מכבי הביאה כדי לאמן העונה, הראה אמנם על אישיות עקשנית שלא נבהלת מעבודה תחת לחצים. אבל השפעתו הכבדה של כוכב אורנוס והזוית הקשה והמדויקת לשמש של אפי, הפכו את הסיטואציה לכמעט בלתי אפשרית עבורו.

ואולם, באסטרולוגיה בעוד שתנועה של כוכב מזיקה לאדם אחד היא מוצלחת עבור אדם אחר. וממש באותו היום שכוכב השינויים אורנוס חזר להילוך רגיל במזל דגים, פוטר אפי בירנבוים ופיני גרשון חזר לאמן. אורנוס אמנם יוצר זוית לשמש של אפי, אבל יוצר זוית פרקטית למרס של גרשון, כוכב יופיטר מתקרב מאוד לאותו מרס ובקרוב עולה עליו. עם הצירוף של שני אלה, נראה שהג'דיי חוזר לכותרות ואפילו מגיע בהילוך מנצח.

נופל וקם

יש משהו משותף לבירנבוים ולגרשון: בשתי מפות הלידה קיימת עקשנות לא קטנה וצורך חזק בעימותים ובאתגרים גדולים, אבל בזה בערך מסתיים המכנה המשותף. במפת הלידה של גרשון (11.11.1952) נמצא את מרס האסרטיבי מול אורנוס התזזיתי בזוית אגרסיבית ולא פשוטה, שיש בה יתרונות וחסרונות.

מרס במזל גדי מראה על יכולת ריכוז ומיקוד במטרה, אבל אורנוס ממול מראה שפיני צריך יותר מזה. אורנוס מביא איתו שינויים וניתוקים, שדורשים לא רק מיקוד ובנייה, אלא עמידה בלתי פוסקת על המשמר כדי לשמור על ההישגים. עם זאת, הזוית הזו מביאה איתה שינויים פתאומיים במצב הרוח, גישה אגרסיבית שלא דופקת חשבון ופה ושם גם התגרות בגורל וירייה לעצמו ברגל.

לשמחתו של פיני, ישנה עוד זוית של עימות במפת הלידה שלו, שחוצה את המפה גם היא, אבל בכיוון השני: זוהי זוית עימות בין השמש, ה"אני האמיתי" של בעל המפה, לבין יופיטר כוכב השפע. מדובר בזוית אתגרית מאוד שמרחיבה אופקים ומביאה איתה צורך תמידי להתפתח ולהוכיח, שרק הולך ומתחזק. זו אחת הזויות הטובות שיש, משום שהיא גורמת לחפש את הירח ולא להתייאש. הכוונה היא לכך שגם לאחר נפילה והתרסקות, יכולת השיקום חזקה מתמיד.

מעבר לכך, שימו לב עד כמה הכוכבים מפוזרים במפה ויוצרים הרבה מוקדי כוח וזויות כחולות קטנות, כלומר זויות פרקטיות, שמאפשרות לא רק עימותים ואתגרים, אלא גם את אותם הדברים הקטנים שיוצרים את הילת הווינר, גם כשהמציאות טופחת על הפנים בשטח.

הצלחה נאה בפתח

השמש של גרשון נמצאת במזל עקרב הרגשי, מיקום שבדרך כלל נחשב למופנם מאוד ואכן הוא אדם מופנם למדי בכל מה שקשור לחייו האישיים. אבל זוית פעולה בין השמש הזו לבין כוכב פלוטו, מביאה איתה צורך חזק במאבקי כוח, בתגובות מהירות ויצריות ובעשייה שמלווה בהרבה תשוקה. זוהי זוית כוחנית ולא קלה, שאיכשהו קצת מתאזנת על ידי זוית הרמונית של השמש עם כוכב אורנוס התזזיתי: פיני אמנם פרובוקטיבי למדי, אבל יש תחושה שהוא יודע מה הוא עושה ויורה לעצמו ברגל רק עד גבול מסוים.

מרקורי וונוס במזל קשת מעידים על השמחה הפנימית וההתלהבות של גרשון. השמש ומרס אמנם נמצאים במזלות מופנים, אבל מרקורי כוכב התקשורת במזל קשת לא עושה חשבון ואומר מה שבא לו בצורה ספונטנית ועם השמש במזל עקרב - גם עוקצנית משהו.

אבל האלמנטים החשובים במפה הזו נמצאים במקום אחר. מדובר במשולש גדול המורכב משלוש זויות הרמוניות: הירח, יופיטר וכירון, שלושה אלמנטים שונים מאוד זה מזה, אבל איכשהו מצליחים לחבר את האמביציה החזקה, היכולת האתגרית ופה ושם גם את ההימור על כל הקופה (כולל הכישלונות של גרשון) למעין רשת בטחון שתמיד תעזור לו ליפול על הרגליים ולהפוך את החיים להרפתקה מרתקת, שמורכבת מהליכה על חבל דק תוך בטחון עצמי מרבי.

בנוסף, נמצא כאן גם משולש מעשי קטן בצד השמאלי של המפה, בין הכוכבים פלוטו היצרי, ונוס הרגשית, סטורן ונפטון, שמייצגים את הסמכותיות והיצירתיות. עם משולש כזה אפשר להפוך כל מפגש להזדמנות וכל כישלון להרפתקה שגוררת בעקבותיה פתיחת דלת חדשה.

אז לאן הולך פיני? בגדול, התקופה הטובה תהיה משופרת מבחינתו. כן, עם אורנוס ויופיטר, צפויה לפיני תקופה של הצלחה נאה. הוא חוזר לשורשים, לביטחון העצמי המוכר והמציאות מפרגנת יותר מתמיד. הבעיה תתחיל בעוד מספר חודשים כאשר אורנוס ייצור זוית פעולה עם ונוס במפת הלידה שלו. זוהי זוית של ניתוקים ושינויים, בעיקר מבחינה רגשית. האם ייתכן שפיני ימאס בקונספט החדש וייצא שוב לחו"ל? האם ישתנו יחסיו עם הקבוצה, ההנהלה והשחקנים? ואולי יתרחש שינוי מסוג אחר, שקשה לצפות כרגע? בכל מקרה, מדובר בתהליך ולא רק באירוע נקודתי. ועד אז - ברוך הבא פיני: נא לעבור לצהוב ולתת גז!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully