וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שליח האו"ם יגיע לת"א לתאם נסיגה מרג'ר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.11.2008 / 9:22

עיתון המקורב לחיזבאללה מדווח כי הוא צפוי לעסוק בביקורו בשתי מחלוקות אחרונות שעוד נותרו, וכי הנסיגה תבוצע עד סוף שנת 2008

המתאם הבינלאומי של האו"ם בלבנון, מייקל ויליאמס, אמור להגיע בקרוב לתל אביב, על מנת להסיר מכשולים אחרונים לקראת נסיגה ישראלית מהחלק הצפוני של כפר רג'ר. כך מסר הבוקר (חמישי) מקור המוגדר כ"מהימן" לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" הנחשב מקורב לחיזבאללה.

לפי הדיווח, ויליאמס צפוי לעסוק בביקורו בשתי מחלוקות אחרונות שעוד נותרו, ביניהן העברת התושבים מהצד הישראלי לצד הלבנוני של הכפר. במקביל, מקור בינלאומי בכיר אמר כי הנסיגה הישראלית מכפר רג'ר לא תידחה עוד הרבה וכי היא צפויה להתבצע עד סוף שנת 2008.

עם סיום מלחמת לבנון קבע האו"ם בהחלטה 1701 כי רק עם נסיגת צה"ל מחלקו הצפוני של הכפר, תושלם נסיגת ישראל לקו הגבול הבינלאומי. רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל.

תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

  • עוד באותו נושא:
  • רג'ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully