וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן בירוק: הגגות מכוסים בתאים סולארים

27.11.2008 / 2:09

להכרזה הראשונית של אלוהים ויהי אור, הוספה תוספת קטנה בוותיקן - ויהי אור ונהפוך אותו לחשמל. תאים סולארים ייצרו אנרגיה חלופית וירוקה

ויהי אור, הכריז אלוהים, ובותיקן הכריזו אתמול כי ההמצאה הראשונית של אלוהים תשמש אותם לייצור חשמל נקי. במדינת הותיקן שבאיטליה הפעילו אתמול את מערכת האנרגיה הסולארית והודיעו על תוכנית שאפתנית שלפיה תהפוך המדינה הקטנה ליצואנית אנרגיה.

הגג העצום של "היכל נרבי", היכן שהאפיפיורים נוהגים לקיים תפילות ולשאת דרשות המוניות כוסה בכ-2,400 פאנלים פוטו-ואלטים, שממירים את אנרגית השמש לאנרגית חשמל ויספקו את דרישות הוותיקן לאור, חימום ומיזוג.

לאחר שבועות של ניסויים המערכת החלה לפעול במלוא העוצמה, מספר שעות לפני שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 קיים את ה"העצרת האקולוגית הראשונה בותיקן". המערכת החדשה שפרוסה על כ-5,000 מטרים רבועים מייצרת 300 מגה וואט בשנה עבור ההיכל ובניינים סמוכים.

המערכת, שעלתה 1.6 מיליון דולר, תוכננה ונתרמה על ידי חברת סולארוורלד וסולאר טכנולוגי, והיא תאפשר לותיקן לחתוך בפליטות דו תחמוצת הפחמן של המדינה ב-225 טונות. "מדובר ביוזמה אמיצה", אמר קרלו רוביה, זכוה פרס נובל בפיזיקה שהשתתף בטקס החניכה של המערכת בוותיקן, "לשמש יש אנרגיה גדולה פי 100,000 מכל סוגי האנרגיה שנמצאים בכדור הארץ, זו הסיבה שאנו זקוקים להשקעה במחקר עבור שימוש עתידי וניצול אנרגיה זו".

הקרדינל ג'יובאני לאג'ולו, מושל העיר ותיקן, מסר כי בכוונתם להגדיל את הפרויקט הסולארי ואת יתרת החשמל לייצא לקהילות סמוכות באיטליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully