וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיס 'שנלר' נסגר - שכונה חרדית בדרך

יהושע בריינר

27.11.2008 / 6:40

בטקס רשמי ייפרד היום צה"ל מאחד הבסיסים המיתולוגיים - בסיס שנלר. על שטח הבסיס צפויה לקום שכונה חרדית, מדרשה ובית ספר לבנות

אחד הבסיסים המיתולוגיים ביותר, מחנה שנלר שבמרכז ירושלים, נסגר היום בטקס רשמי לאחר 60 שנה בהם שימש את צה"ל, ועוד קודם לכן את הצבא הבריטי בתקופת המנדט. שטח הבסיס, הממוקם סמוך לשכונת רוממה, נמכר כחלק מסגירת בסיסי צה"ל בירושלים, בעיקר באזורים מיושבים, כחלק מהתייעלות כלכלית, ועל שטח הבסיס צפויה לקום שכונה חרדית, מדרשה וכן בית ספר לבנות.

הבסיס היה מוכר מאוד, בעיקר לחיילים שביקשו להוציא ימי מחלה במרפאת הבסיס, אולם הוא שימש גם את מחוז ירושלים של פיקוד העורף, שיעבור בתחילת 2009 למחנה עופרית שבמזרח העיר. מרבית המבנים בבסיס צפויים להיהרס, למעט 8 מבנים שהוגדרו כמבנים לשימור היסטורי.

בסיס שנלר היה מוכר בעיקר בשל המבנים ההיסטוריים שבמקום ובהם בית היתומים המפורסם שהקים המיסיונר הגרמני לודוויק שנלר ב-1856. עם השנים הוקמו מסביב לבית היתומים מבנים נוספים ואף חווה חקלאית ואף מספר מבני תעשייה. עם תחילת המנדט הבריטי השתלט הצבא על המקום והפך אותו למרכז תחמושת. לאחר הקמת המדינה נכנס צה"ל למקום, בשנותיו הראשונות היה המחנה, על מבניו ההיסטוריים המפוארים, לבסיס הקבע של חטיבת ירושלים ועציוני, ובשנים האחרונות נכנסו לבסיס גם חיל הרפואה, הרבנות הצבאית וכאמור פיקוד העורף.

"אין ספק שמדובר ביום עם רגשות מעורבים", אמר לוואלה! חדשות אל"ם יורם לב-רן מפקד מחוז ירושלים בפיקוד העורף, "מצד אחד אנחנו עוזבים מקום עם עבר היסטורי מפואר, ומצד שני אנו צפויים לעבור למקום חדש. אני מקווה מאוד שמי שייכנס למבנים ולשטח ישמרו את המסורת של המקום ואפילו עוד יפריחו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully