וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה אישר חלק מתוכנית האוצר

פנחס וולף

26.11.2008 / 22:10

אולמרט מבקש להרחיב את רשת הביטחון לחוסכים. "המודל שהאוצר הציג מצריך עבודת מטה". יכנס מחר את ראשי המפלגות

ראש הממשלה אהוד אולמרט קיבל אמש (רביעי) חלק מהצעדים הפיננסיים שגיבש האוצר כחלק מהתוכנית להתמודדות עם המשבר הכלכלי ואף שיבח אותם, אך דחה את תוכנית האוצר בכל הקשור לרשת הביטחון לקרנות הפנסיה. אולמרט מבקש להרחיב את רשת הביטחון ולא להגבילה רק לחוסכים המבוגרים, בני 60 ומעלה, המרוויחים עד 7,700 שקל בחודש. אולמרט אמר כי "המודל שהאוצר הציג הערב מצריך עבודת מטה משולבת של האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה".

אולמרט יכנס מחר בלשכתו את ראשי המפלגות הבכירות ויציג בפניהם את תוכנית האוצר כדי ליצור הסכמה לאומית רחבה סביבה. בדיון שהיה הערב בלשכתו, בהשתתפות שר האוצר רוני בר-און ובכירי משרדו וכן נציגים מבנק ישראל, מהרשות לניירות ערך ומהמועצה הלאומית לכלכלה, הנחה ראש הממשלה את האוצר להציג מחר את התוכנית בפני ראשי המפלגות כדי "לייצר הסכמה סביב התוכנית, כי ללא הסכמה כזו עלולות להיות תוצאות לוואי שאיננו רוצים להתמודד איתן".

ראש הממשלה הוסיף כי, "הייתי בסוד המהלכים שננקטו עד עתה ואני רוצה לשבח את האוצר, את בנק ישראל ואת הרשות לניירות ערך על הצעדים היעילים שהם יזמו כדי להתמודד עם המשבר".

בר און הציג לאולמרט שלוש דרכי התמודדות אפשריות לבלימת התדרדרות המשק: סלילת תשתיות לייצור עבודה, סיוע ישיר לשווקים כדי להגדיל את היקף האשראי ורשתות ביטחון להגנה על חוסכים בקרנות הפנסיה. עלות החבילה כולה עשויה להסתכם ביותר מ-20 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully