וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בג"ץ עשוי להורות לאולמרט להכריז נבצרות"

גידי ויניש

26.11.2008 / 20:07

משפטנים מסבירים כי החוק אמנם לא מחייב את רה"מ להכריז על נבצרות, אבל ייתכן שבג"ץ יתערב. "מן הראוי שהוא יפסיק לנהל המדינה"

"גם לאחר זימונו של ראש הממשלה אהוד אולמרט לשימוע, לא קיימת עבורו כיום חובה משפטית להכריז על נבצרות", כך אמר אמש (רביעי) לוואלה! חדשות פרופ' שמעון שטרית, מומחה למשפט ציבורי באוניברסיטה העברית. פרופ' שטרית הסביר כי "לאור התפטרותו על רקע החקירות ומכיוון שכבר הוחלט על בחירות, אין חיוב משפטי עבורו להכריז על נבצרות, אבל יש בהחלט עניין ציבורי שהוא יעשה כן".

פרופ' שטרית התייחס לאפשרות שתוגש עתירה לבג"ץ שתדרוש להכריח את אולמרט להכריח על נבצרות ואמר: "מאוד יכול להיות שבית המשפט יגיע למסקנה שקיימות נסיבות שמחייבות את אולמרט להכריז על נבצרות". הוא הוסיף כי "במצב כזה אולמרט יכול להכריז על נבצרות לפי המודל של הנשיא לשעבר משה קצב או לצאת לחופשה לפי המודל שהציב ראש הממשלה המנוח יצחק רבין לאחר חשיפת חשבון הדולרים של רעייתו לאה בסוף שנות ה-70".

גם עו"ד טליה ששון, ששימשה בעבר בתפקידים בכירים בפרקליטות המדינה, חושבת שעל אולמרט להכריז על נבצרות: "אמנם השאלה כאן היא של נורמות ציבוריות ולא של נורמות משפטיות, אבל אני חושבת שמן הראוי שאולמרט ישחרר אותנו מבעיותיו האישיות ויותיר את ניהול המדינה בידי אחרים".

פרופ' יורם שחר, מומחה למשפט פלילי מהמרכז הבינתחומי בהרצליה הסביר את מהות הליך השימוע ואמר כי "גם לאחר השימוע יכול לעבור זמן רב עד שיוחלט, אם בכלל, על הגשת כתב אישום". לדבריו, "מספיק שאחד מן הצדדים יסבך את העניינים כדי שכל ההליך יתמשך לאורך זמן רב". פרופ' שחר הוסיף כי "צריך לזכור את פרשת קצב שבה לאחר הליך השימוע היועץ המשפטי חזר בו מכוונתו להגיש כתב אישום חמור נגד קצב, כך שאין להקל ראש בחשיבות ההליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully