וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל קאעדה מתכנן פיגוע בתחתית בניו יורק"

טלי גולדשטין

26.11.2008 / 18:44

לפי מזכר פנימי של ה-FBI, ארגון הטרור של בן לאדן מתכנן לבצע את הפיגוע במהלך עונת החגים ואולי אף בסוף השבוע הקרוב

הרשויות הפדרליות בארצות הברית התריעו לאחרונה מפני ניסיון אפשרי לביצוע פיגוע טרור ברכבת התחתית של ניו יורק במהלך עונת החגים הקרבה ואולי אף במהלך חג ההודיה החל בסוף השבוע הקרוב. לידי סוכנות הידיעות "אסושיאייטד פרס" הגיע מזכר פנימי שלפיו קיבלה הבולשת האמריקאית דו"ח בלתי מאושר שארגון אל קאעדה דן בסוף ספטמבר באפשרות לתקוף את התחתית.

ריצ'רד קולקו, דובר ה-FBI, הסכים לאשר רק את הדיווח שהסוכנות שלו והמשרד לביטחון פנים הוציאו אמש (שלישי) התרעה לכל הרשויות המקומיות והמדיניות וכי המידע הנזכר בדו"ח נמצא בבדיקה. ראס נוק, דובר המשרד לביטחון פנים, אמר כי ההתרעה היא עניין שבשגרה, אך הוסיף כי אפשר והמשטרה תתגבר כוחותיה בניו יורק וערים גדולות אחרות ברחבי ארה"ב בזמן הקרוב.

מהדו"ח המדובר עולה כי טרוריסטים מארגון אל קאעדה "דנו באפשרות לבצע פיגוע במערכת התחבורה בניו יורק וסביבותיה. דיונים אלו כללו שימוש במחבלים מתאבדים או מטענים שיונחו ברכבת התחתית ו/או ברכבת נוסעים".

"אין בידינו פרטים מדויקים שיאשרו את המזימה מעבר לרמת התכנון האפשרי, אך אנו מוציאים התרעה מתוך חשש שתקיפה מסוג זה עלולה אולי להתבצע במהלך עונת החגים הקרבה", נכתב בהתרעה. עוד נאמר בהתרעה כי גורמי מודיעין וביטחון פנים פועלים כעת בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות על מנת לנסות ולאמת את המידע "והם ימשיכו לבדוק כל קצה חוט אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully