וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסס צלבי קרס על ספרי תורה ונשלח לכלא

קובי מנדל

26.11.2008 / 18:31

ביהמ"ש גזר 3 וחצי שנות מאסר על תומר בן סימון, בן 20, שהצית סוכה בבית כנסת בחיפה וריסס צלבי קרס על ספרי תורה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) שלוש וחצי שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על תומר בן סימון, בן 20 מחיפה, שהורשע על פי הודאתו בהצתת סוכה ליד בית כנסת, ריסוס סיסמאות נאציות על ספרי קודש וגרימת חבלה למתלוננת.

בן סימון הצית סוכה ליד בית הכנסת "נצח ישראל" בחיפה, השליך ספר קודש ועליו ציורי תמיכה בנאציזם ובכת השטן וכיתוב של סיסמאות נאציות. בנוסף, הוא הורשע שחרט צלב קרס וסמלי כת השטן על רכב וניקב את צמיגיו, תקף אישה וגרם לה חבלה, ניפץ שמשות רכב וגרם נזק לדלת זכוכית במרפאת קופת חולים.

השופט רון שפירא ציין בגזר הדין כי חומרתן של העבירות היא בחשיפת הציבור לסכנה של ממש, ובביטויים הגזעניים שלוו לביצוע העבירות. עם זאת הדגיש השופט כי לא התרשם שמדובר בצעיר גזעני אלא בצעיר בעל הפרעות אישיות על רקע של שימוש בסמים. לדבריו, גם התבטאויותיו בזכות הנאציזם וכת השטן לא ביטאו תפיסת עולם אידיאולוגית אלא היו תוצאת התמכרותו לסמים.

השופט הבהיר כי לא ניתן להתעלם משרשרת עבירות הרכוש והאלימות שביצע הנאשם והעובדה שפעל תחת השפעת סמים אינה מנחמת את נפגעי מעשיו ואינה מפחיתה מחומרתם וכי כל אלו צריכים לבוא לידי ביטוי בגזירת דינו. על זאת הוסיף השופט כי מעשיו של הנאשם פגעו ברגשות דת.

בגזר הדין ציין השופט כי כאשר מדובר בנאשם צעיר ניתן ביטוי רב יותר לרצון לנסות לשקם את הנאשם, אולם במקרה זה נראה כי ההגנה על שלום הציבור היא שצריכה להיות במוקד שיקולי בית המשפט, מאחר ובית המשפט כבר ניסה את המסלול השיקומי במהלך הדיונים בתיק זה, והדבר לא צלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully