וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורם של המורשעים בפרשת אסון ורסאי

עדי שמחוביץ

26.11.2008 / 16:15

שופטי העליון דחו את העתירה שהגישו ארבעת המורשעים בפרשה ואישרו את גזר הדין. ממציא שיטת ה"פל-קל" ירצה 4 שנות מאסר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: נעמה דרור, קרינות: אילן שניג)

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את ערעורם של ארבעת המהנדסים שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות בפרשת אסון ורסאי. בין הארבעה נמנים אלי רון שהמציא את שיטת ה"פל-קל", עוזרו אורי פסח והמהנדסים דן שפר ושמעון קאופמן.

אלי רון נידון לפני כשנה וחצי לארבע שנות מאסר. על עוזרו אורי פסח נגזרו שישה חודשי מאסר ועל המהנדסים דן שפר ושמעון קאופמן נגזרו 22 חודשי מאסר. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את הארבעה בגרימת מוות ברשלנות ובגרימת חבלה ברשלנות. אלי רון כפר באשמה וטען כי שיטת ה"פל-קל" לא גרמה לאסון.

פרקליטו של רון, עו"ד רמי קריגולה, אמר כי "בית המשפט העליון אמר את דברו, נצטרך לקרוא וללמוד את פסק הדין. אחרי שנים של מאבק משפטי מדובר ברגע לא קל". אברהם כהן, שאיבד בקריסה את בתו שונית אמר: "אני נשאר עם הכאב ועם אובדן של בת בגיל 21. אני טיפש שהאמנתי שכל מבנה במדינה הוא לפי התקן, אני טיפש שאני עדיין מאמין שהמדינה עשתה את מה שהיא צריכה לעשות כדי שלאחרים זה לא יקרה. לא יכול להיות שמהנדסים יכנסו מחר לכלא וייצאו אחרי שנתיים עם התעודה שלהם ויחזרו לעבודה".

"רון ידע שהפל קל לא תקנית"

שופטי העליון מרים נאור, יורם דנציגר ואסתר חיות, קבעו בפסק הדין כי "נוכח גודל האסון ומספרם הרב של ההרוגים והפצועים, מוצדק היה לגזור על רון עונש העולה על עונש המכסימום שניתן להטילו בגין עבירה אחת של גרימת מוות ברשלנות". השופטים הוסיפו כי "העונש צריך לשקף את העובדה שרון ידע כי 'פל קל' היא צורת בנייה לא תקנית, שלא אושרה על ידי גורם מקצועי מוסמך.

באסון ורסאי, שאירע במאי 2001, נהרגו 23 בני אדם לאחר ונפצעו 300 אחרים. במהלך חתונה שנערכה באולם השמחות הירושלמי קרסה הקומה הראשונה ופוקדי האירוע נמחצו תחת ההריסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully