וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני ביקשה להמיר עונשם של הנידונים למוות

26.11.2008 / 15:57

שרת החוץ ביקשה ממקבילה התאילנדי שעונש המוות שנגזר על 2הישראלים יומר במאסר: "מי שביצע עבירות כאלה ראוי שישב בכלא"

שרת החוץ ציפי לבני שוחחה היום (רביעי) עם שר החוץ של תאילנד בעניינם של שני הישראלים שהורשעו בעבירות סמים ונגזר עליהם עונש מוות. לבני ביקשה ממקבילה לפעול כדי להמיר את עונש המוות בעונש מאסר. עם זאת, היא הבהירה כי "נגע הסמים הוא מהתופעות הבינלאומיות החמורות הקיימות בכל חברה ויש להילחם בה בכל מדינה ובין מדינות. אין עוררין כי מי שאכן ביצע עבירות שכאלה ראוי שישב מאחורי סורג ובריח וישלם מחיר על עבירותיו".

לבני אמרה עוד לשר החוץ התאילנדי כי "אם רק בכך היה מדובר – ישראל לא היתה פונה. פנייתי זו מבקשת לבחון מחדש את עונש המוות החמור שנגזר על האזרחים הישראלים ולהמירו בהמשך ריצוי מאסר". שר החוץ התאילנדי הבהיר כי התהליך המשפטי מצוי רק בתחילתו וכי ישנם שלבים נוספים לפני מימושו של גזר הדין. השניים סיכמו כי משרד החוץ ימשיך ללוות את הנושא ולפעול על פי ההתפתחויות במשפט. משפחות האסירים עודכנו בתכני השיחה.

אתמול נודע כי שני אזרחים ישראלים - אלון מכלוף וולדימיר אקרוניק, שנעצרו בשנה שעברה כשברשותם 23 אלף כדורי אקסטזי, נדונו בתאילנד לגזר דין מוות. השניים הביאו את הכדורים מאירופה והתכוונו להפיץ אותם באיטליה ובארצות הברית. תאילנד הקשיחה ב-2002 את עמדתה נגד סחר בסמים ושימוש בסמים לא חוקיים, אך היא עדיין נחשבת לנקודת מעבר מרכזית בעבור סמים המיוצרים במדינות שכנות, כגון מיאנמר – יצרנית האופיום הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully