וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "יש לי אמון מלא בבכירי האוצר"

26.11.2008 / 15:05

רה"מ יקיים הערב דיון עם ההנהגה הכלכלית ויכריע בסוגיית רשת הביטחון בתוכנית החירום הכלכלית. "מדובר בשאלה סבוכה". אתמול רמז רה"מ שיגבש תוכנית כלכלית משלו

ראש הממשלה אהוד אולמרט יכנס הערב (רביעי) בלשכתו בירושלים דיון בהשתתפות ההנהגה הכלכלית הבכירה. הדיון עתיד לכלול בין היתר התייעצויות ובחינת חלופות מקצועיות לקביעת התוכנית לחיסכון הפנסיוני.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "מדובר בשאלה מקצועית מורכבת, בפרט בשל קשרי הגומלין בין הצעדים לסוגיות המשבר. ראש הממשלה יפעל לגיבוש הסכמה רחבה תוך שיח עם גורמים מובילים במשק ובציבור". לדבריהם, "ראש הממשלה מביע אמון מלא בהנהגה הכלכלית, בשר האוצר רוני בר-און, בנגיד בנק ישראל סטנלי פישר".

בדיון יציג בר און לאולמרט שלוש דרכי התמודדות אפשריות לבלימת הידרדרות המשק: סלילת תשתיות לייצור עבודה, רשתות ביטחון להגנה על חוסכים וסיוע ישיר לשווקים כדי להגדיל את היקף האשראי. עלות החבילה כולה עשויה להסתכם ביותר מ-20 מיליארד שקל.

אתמול הודיע בר און על סדרת צעדים בהיקף של 11 מיליארד שקלים לטיפול בכשלי השוק ולהרחבת מצאי האשראי בעקבות המשבר הגלובלי. "אני יודע שמוטלת עלי האחריות לומר לכם את האמת הכואבת: יש משבר גלובלי, והוא ישפיע עלינו, וזה יהיה כואב", אמר בר און.

אולמרט רמז: "האוצר לא יקבע"

אתמול, בעודו שוהה בוושינגטון, אמר אולמרט כי "אחד היעדים החשובים ביותר הוא להגן על החוסך, האזרח שהשקיע את כספו בקרנות הפנסיה וקופות הגמל, העשוי להגיע לגיל הפרישה ולגלות שחלק ניכר מכספי הפנסיה שלו הלך לאיבוד".

אולמרט אמר כי שוחח מוושינגטון פעמים אחדות עם שר האוצר, רוני בר-און, עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ועם יועצו הכלכלי, מנואל טרכטנברג. לטענתו הוא ביקש מהם להכין חלופות, ואמר ש"ייתכן שאציג חלופה משלי, שאני חושב עליה, כאלטרנטיבה". לדבריו, התוכנית שתאושר תובא גם לאישור בממשלה כולה.

אולמרט "עקץ" את בר-און ואמר פעמים אחדות: "אני ראש הממשלה, ואני מנחה את האוצר". הוא הזכיר שכך פעל גם במשבר האוניברסיטאות. "חשוב שהחלטה כזו לא תיפול בדרג של כמה פקידים חשובים באוצר. זו הכרעה בסדר גודל לאומי, שהממשלה ומי שעומד בראשה אחראים לה", אמר אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully