וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינס למען זכויות עובדים

אייל דץ

26.11.2008 / 14:33

עובדי מכון ויצמן, הנאבקים בימים אלה על הכרה בהתארגנות העובדים שלהם ובזכויותיהם, מקבלים חיזוק

המחאה של עובדי מכון ויצמן מקבלת היום (רביעי) חיזוק משמעותי. ח"כ אופיר פינס (עבודה) שיגר הבוקר מכתב מחאה לפרופ' דניאל זייפמן נשיא מכון ויצמן. "אני מפציר בך ובהנהלת מכון דוידסון להכיר בהתארגנות העובדים ולהתייחס במלוא הרצינות הראויה לטענותיה. כמו כן אני דורש ממך שלא לפגוע בתנאי העסקתם או שכרם של העובדים שהתארגנו. אני בטוח כי עם יחס נכון והוגן ניתן יהיה למצוא פיתרון לסוגיה".
תחילת הסכסוך בין העובדים להנהלת המכון לפני כשלושה חודשים. אז התארגנו עובדי גן המדע שבמכון וייצמן במסגרת "כוח לעובדים – ארגון עובדים דמוקרטי" ופנו להנהלת המכון על מנת לקיים איתה משא ומתן. התארגנות זו באה לאחר מה שהעובדים מכנים "שנים של ניצול ופגיעה בזכויות עובדים בסיסיות". לטענת העובדים, הנהלת המכון סירבה להיפגש עם נציגות העובדים החוקית. לאחר כחודש ימים, החליטו העובדים להכריז על סכסוך עבודה ופתחו משמרות מחאה בכניסה למכון ויצמן. לאחרונה החליטה ההנהלה להיפגש עם נציגות העובדים אך המשיכה לטעון באמצעות עורכי דינה כי היא איננה מכירה בהתארגנות.

ביום ראשון שעבר הגיעו העובדים לשטח המכון מצוידים בשלטים במטרה להניפם במהלך טקס שהתקיים במקום. זאת, כחלק ממאבקם בהנהלה ובעקבות סירובה להכיר בהתאגדותם ולשבת איתם למשא ומתן על תנאיהם. בתגובה נשלחו מאבטחים לעצור את העובדים ולדבריהם היכו אותם בברוטליות. על כל הוסיף פינס כי "נודע לי כי בשבוע שעבר התנהלה הפגנה של מספר עובדים אשר במהלכה הותקפו העובדים ע"י מאבטחים בשכר, וכתוצאה מתקיפה זו נפצעו שני עובדים אשר אחד מהם אף הובהל לאשפוז ולניתוח. הופתעתי לשמוע שהנהלת המכון לא מצאה לנכון להתנצל בפניו או אפילו לבדוק את מצבו".

פינס מתח ביקורת חריפה על התנהלות המכון בפרשה, "מכון ויצמן הוא אחד המוסדות המובילים בתחומו בעולם והמפוארים בישראל, ועצוב ללמוד שהמכון נכשל דווקא בנושא כה בסיסי כמו הכרה בזכותם של עובדיו להתאגד, וניהול משא ומתן עמם על בסיס של כבוד הדדי. במקום זאת, המכון בחר להגיב בדרך לחלוטין לא מקובלת של התעלמות, התעמרות ואף אלימות כלפי העובדים".

ממכון ויצמן נמסר:

"מנהלי המכון נפגשו עם העובדים, שמעו את טענותיהם, קיימו בירור ומצאו שחלק ניכר מטענותיהם נכונות ומוצדקות. נקודות אלה מתוקנות בימים אלה... המכון מעוניין לפתור באופן ענייני והוגן את בעיותיהם של המדריכים, אך לא יאפשר הפרעה לשגרת המחקר המדעי ולפעילויות נוספות שמתקיימות במכון."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully