וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בג"ץ ימנע מאולמרט לקיים מו"מ מדיני?

עדי שמחוביץ

26.11.2008 / 14:08

ח"כ לימור לבנת עתרה לבג"ץ בדרישה למנוע ניהול משא ומתן מדיני בזמן ממשלת מעבר. "מקווים שבית המשפט ירסן את אולמרט"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינשטוק)

האם בג"ץ יתערב במשא ומתן המדיני? היום (רביעי) דן בג"ץ בהרכב בראשות השופטת דורית בייניש, בעתירה שהגישה חברת הכנסת לימור לבנת (ליכוד) בעניין ניהול משא ומתן מדיני בזמן ממשלת מעבר. מדובר בסוגיה מורכבת שכבר נידונה בעבר בבית המשפט. בשנת 2000 קבע בג"ץ בפסק דין "וייס" כי ניתן לנהל משא ומתן בזמן ממשלת מעבר אך יש לעשות זאת באופן זהיר. בדיון הבוקר טענה המדינה כי פסיקת בג"ץ משנת 2000 עדיין תקפה וכי ראש הממשלה הנוכחי אהוד אולמרט רשאי להמשיך בניהול המשא ומתן עם הפלסטינים והסורים.

עורך דין דוד שמרון המייצג את חברת הכנסת לבנת טען כי אין מדובר על אותו מצב, שכן בזמן בג"ץ וייס דובר על תקופת בחירות לראשות הממשלה בלבד. "אנחנו נמצאים בתקופת בחירות כלליות" אמר שמרון. "נוסף על כך ראש הממשלה המכהן כיום אינו עומד לבחירה מחודשת".

לטענתו, "המדינות השותפות להליך משא ומתן דוגמת טורקיה צריכות להבין כי במדינה דמוקרטית בתקופת בחירות ראוי להשעות הליכים". עוד הוסיף שמרון כי "מר אולמרט אמר לכנסת שמטרתו לכבול את ידי הממשלה הבאה. הוא אמר זאת בנאום לזכרו של ראש הממשלה רבין והגשנו את זה כראייה נוספת. אני מניח שבית המשפט לפחות יעיר הערות לגבי ריסון ראש הממשלה".

לימור לבנת, מגישת העתירה אמרה כי "ראש הממשלה פועל ללא סמכות או לגיטימציה. המשא ומתן לא יחייב ממשלה בראשות הליכוד. הליכוד נוקט וינקוט מדיניות שונה לחלוטין. מדיניות שתגן על הביטחון והאינטרסים של מדינת ישראל".

ההחלטה בעניין העתירה תינתן בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully