וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: חמאס תכנן לחסל את אבו מאזן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.11.2008 / 12:33

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף ל'אל חיאת': בכיר חמאס הציג ליו"ר הרשות קלטת ובה מתועדות הכנות להתנקש בחייו. עוד סיפר, כי חמאס עדכן את אירן לפני שביצע את ההפיכה בעזה

בכיר חמאס ברצועת עזה נפגש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והציג לו קלטת וידאו שבה מוצגות הכנות להתנקש בחייו. כך מגלה היום (רביעי) מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבה, בראיון לעיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון. "אבו מאזן שלח את הקלטת לראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שהכחיש כל כוונה לחסל את אבו מאזן", אמר.

"לחמאס יש היסטוריה של חיסולים ברצועת עזה, החל מחיסולו של הבכיר הביטחוני מוסא ערפאת ועד לחיסול בכירי מנגנון הביטחון המסכל ולניסיון חיסול מפקד המנגנון טארק אבו רג'ב", המשיך עבד רבה. "החיסולים שביצע חמאס בעבר שכנעו את אבו מאזן כי התכנון לחסלו הוא רציני. על כן הוא עזב את הרצועה".

עוד אמר עבד רבה, כי "ארגון חמאס עדכן את אירן, סוריה וחיזבאללה בכוונתו לבצע הפיכה צבאית ברצועת עזה ולהשתלט עליה". לדבריו, שבוע לפני ההפיכה נתן אחד מראשי מנגנוני המודיעין במדינה ערבית לחמאס את הסכמתו להפיכה. "אני סבור שאת ההחלטה להשתלט על הרצועה ביוני 2006 קיבלה הנהגת חמאס בדמשק", הוסיף.

לדברי עבד רבה, "שבועיים לפני ההפיכה הגיעו לדמשק המפקדים המקומיים של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ותכננו את ההשתלטות. ועדה שבראשה עמדה סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, דנה עימם בפרטים הקטנים של תוכנית ההפיכה". עבד רבה הבהיר כי המידע שמצוי ברשותו הינו אמין לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully