וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שניסה להתאבד עבר אירוע לב בניידת

נתיב נחמני

26.11.2008 / 13:42

השוטר, המשרת בב"ש, ניסה לשים קץ לחייו בעקבות ההחלטה לשלול ממנו תוספות שכר. הלילה לקה בליבו. "הוא נמצא בלחץ רב"

לפני כשבועיים וחצי ניסה השוטר בן ה-45 לשלוח יד בחייו בזמן שישב בתחנת המשטרה בבאר שבע בה הוא משרת. הסיבה: משבר אותו הוא עובר עקב פרשת "תיק הרבנים", במסגרתה נשללות תוספות שכר ממאות שוטרים. אז, חבר לעבודה שהבחין בו, קפץ עליו, השתלט על נשקו ומנע ממנו להמשיך בתוכנית. מיד לאחר מכן נשקו נלקח ממנו והוא אושפז בבית החולים. לפני יומיים ביקש השוטר לחזור לעבודתו בניסיון להחזיר את חייו למסלול, אך אתמול בשעת לילה מאוחרת, עת נהג בניידת הסיור, רוע הגזירה הכלכלית עשה את שלו והוא עבר אירוע לב כשידיו על ההגה.

"מאז אותו אירוע בתחנה מצבו לא טוב", סיפרו מקורביו של השוטר לוואלה! חדשות, "הוא נמצא בלחץ רב ומרגיש מתוסכל", אמרו והוסיפו כי הוא מתאר את מצבו כאחד שהגיע לדרך ללא מוצא. אתמול הגיע השוטר יחד עם רבים מחבריו לבית הדין לעבודה, לדיון בבקשה למנוע את שלילת תוספת השכר עד שבית המשפט העליון יכריע אם לבטל את החלטת המשטרה לשלול את תוספות השכר וגבייתן באופן רטרואקטיבי.

"זה היה דיון מאוד קשה, המדינה טענה טענות שאין בהן שמץ של אמת", סיפרו חבריו. לדבריהם, כל הלחץ הכלכלי והתסכול המצטבר מהתחושה שאין בכוחם לעצור את שעתיד לקרות, הם הגורם היחיד לאירוע הלב אותו עבר. אתמול, יום אחד בלבד לאחר שחזר לעבודה, התחיל השוטר משמרת לילה שנפתחה בשעה 18:30 ואמורה הייתה להסתיים בשעה שבע בבוקר שלמחרת. סמוך לשעה 23:00 הוא נהג ברכב המשטרה כששותפו לצידו, אז קרה האירוע.

בשעות הלילה המאוחרות הוא פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, שם קבעו הרופאים שהוא חייב לעבור צינטור. לדבריהם, לחץ נפשי הוא זה שגרם להתקף.

השוטר, כמו רבים מחבריו, מקבל מידי חודש למשכורתו תוספת לימודים בסך של כ-2,200 שקל, במשך שש שנים. ללא התוספת, משכורתו של השוטר הותיק תופחת לשכר נטו של כשש אלף שקל וחצי, תמורת חמש משמרות אותן הוא עושה בשבוע, כשאורכה הממוצע של כל משמרת הוא 12 שעות. אם בקשתם תידחה והשוטרים ייאלצו להחזיר את התוספות שקיבלו, הוא יאלץ לשלם למשטרה כ-160 אלף שקל - לדברי מקורביו: "כסף שקיבל ביושר - כסף שאין".

"אני קוראת לכל השוטרים בוגרי לימודי היהדות ולמשפחותיהם להגיע ולהפגין מול ביתו של ניצב אמיחי שי (ראש אגף משאבי אנוש של המשטרה)", אמרה יו"ר עמותת זכויות השוטרים, אושרה אסף. "אם המשטרה לוקחת מאיתנו את הלחם והחלב, אז נלך עם זה עד הסוף ופשוט נשבות רעב אל מול ביתו של זה שידו קלה על ההדק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully