וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ למדינה: לפנות את מאחז מיגרון

עדי שמחוביץ

26.11.2008 / 11:15

מתח ביקורת על ההחלטה להעתיק את המאחז ליישוב אדם ודרש לנמקה. ביניש: "אמרתם איך הפינוי יתבצע ועכשיו אתם חוזרים בכם"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידאו:גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בג"ץ הוציא הבוקר (רביעי) צו על תנאי המורה למדינה להשיב תוך 45 יום מדוע לא תנקוט בכל האמצעים שלרשותה לפינוי מאחז מגרון. הצו הוצא בעקבות עתירה, שהוגשה על ידי "שלום ועכשיו" ופלסטינים בעלי קרקעות באזור, שדרשו לפנות באופן מיידי את המאחז.

הדיון בנושא היה אמור להתקיים בתחילת החודש, אך נדחה לפי בקשת המדינה בעקבות פגישה של ראש הממשלה אהוד אולמרט עם שר הביטחון אהוד ברק שבמהלכה נבדקה אפשרות העתקת המאחז לתחומי היישוב אדם. ביום שני האחרון הודיעה הפרקליטות לבג"ץ כי הוחלט להעתיק את המאחז וכי מועצת יש"ע הסכימה לתוכנית. הבוקר כאמור מתח בג"ץ ביקורת קשה על ההחלטה והורה למדינה לנמקה.

נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש אמרה כי בהודעת המדינה נחשף חלק מהסוד. "אמרתם איך הפינוי יתבצע ואחר כך אתם בעצם אומרים שהפינוי לא יתבצע".

עורך הדין מיכאל ספרד המייצג את "שלום עכשיו" אמר כי "בית המשפט היה צריך להחליט היום האם הצעת ראש הממשלה ושר הביטחון הם תשובה מספיקה. לשמחתנו, בית המשפט דחה את הניסיון לקיים מעין הליך שייקח בין שלוש לשבע שנים להעתקת מגרון". ספרד אמר כי "ההחלטה התבררה כניסיון להתחמק מהחובה של שר הביטחון להגן על רכוש פלסטיני. שר הביטחון מרמה את הציבור כשהוא אומר שהוא מתכוון לפנות. מי שמתחייב למשהו שייקרה עוד שבע שנים במזרח התיכון לא מתכוון באמת לבצע אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • מגרון
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully