וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: הרחקת פדרמן מהגדה - אפליה חמורה

עדי שמחוביץ, יהושע בריינר ופנחס וולף

26.11.2008 / 9:42

ביהמ"ש דחה את בקשת המדינה להרחיק את פעיל הימין מיהודה ושומרון ואישר לו לשוב למאחז ממנו פונה. השופט: "האמצעי אותו מבקשת המדינה לנקוט אינו חוקתי"

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (רביעי) את בקשת המדינה להרחיק את פעיל הימין נועם פדרמן מיהודה ושומרון ואף איפשר לו לשוב למאחז ממנו פונה. "לא ברור לי", כותב השופט משה דרורי בהחלטתו, "מדוע היה צריך לנקוט במבצע של 100 שוטרים כדי לפנות אדם משטח צבאי סגור שנסגר 10 חודשים קודם לכן ללא כל התרעה מוקדמת ללא כל ניסיון הידברות וללא כל בדיקה מה טענותיו של הצד שכנגד".

השופט הוסיף: "לא שמעתי כל טענה שהיא, כאילו המשיב (פדרמן) נמנה על אלה אשר הצו שטח צבאי סגור שהוציא אלוף הפיקוד נועד לחול עליהם: אין המשיב חשוד בביצוע פיגועי טרור כלפי יישובים ישראליים, שזו אחת ממטרות הצו, ולבטח אין סגירת השטח נועדה לחול על המשיב, שכן בהקדמה לצו נאמר כי מטרה נוספת שלו היא למנוע "חדירת מחבלים", ואין לעלות על הדעת כי המשיב נמנה על קטגוריה זו. לפיכך, היה צריך לאפשר למשיב להימצא באותו שטח סגור כדי להגן על הישובים הישראליים מפני פיגועי טרור ולמנוע חדירת מחבלים, ולא לגרשו מן השטח הסגור".

עוד כתב השופט, כי "האמצעי אותו מבקשת המדינה לנקוט אינו חוקתי ואינו מידתי שכן הוא אוסר על פדרמן להתגורר בחלק משמעותי של ארץ ישראל. בקשת המדינה לוקה באפליה חמורה. לא קיבלתי כל הסבר מדוע בחרה המדינה לפנות אדם בעל משפחה הכוללת אשה ותשעה ילדים קטנים בשעה 1:30 בלילה. לא ברור לי כיצד מתיישב הדבר עם חובת המדינה להגן על ילדים על פי אמנות בינלאומיות שמדינת ישראל חתומה עליהן?"

"ספין של שר הביטחון"

נועם פדרמן בירך על החלטת בית המשפט. "מי שמתנהג כמו קלגס שלא יצפה שאחרי זה ילטפו אותו". בשיחה עם וואלה! חדשות אמר, כי "במישור המשפטי אני מתכוון לפנות לבית הדין לפשעי מלחמה ולתבוע את כל המעורבים בפוגרום הזה, החל מהשוטר הקטן ועד שר הביטחון. כמובן שאנחנו נמשיך ביתר שאת להחזיר את החווה לקדמותה".

ארגון זכויות אדם ביש"ע אמר בתגובה כי "שר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז צריכים להתנצל בפני משפחות פדרמן ותור על העוול הנושא שגרמו להן, ולעצור ולחשוב מחדש לפני ביצוע עוול נוסף בבית השלום".

ח"כ אריה אלדד (התקווה) אמר בתגובה להחלטה: "הצדק יצא לאור. העוול הנורא שגרמה מערכת הבחירות, כאשר שר הביטחון אהוד ברק רתם את חיילי צה"ל למרכבתו הפוליטית המתפרקת. אוי ואבוי למדינה אם שר הביטחון ינסה ספין כזה גם בבית השלום".

פעיל הימין איתמר בן גביר בתגובה: "אנחנו מזמינים את שר הביטחון אהוד ברק לקבל מאיתנו קורסים למשפטים. אין לו סמכות לערער על דברי השופט מבחינה חוקית, אבל כנראה שמספר המנדטים המועט שהוא מקבל בסקרים מביאים אותו לחוסר הבנה בסיסי במשפטים".

שר הביטחון אהוד ברק הורה לגורמים המשפטיים במשרדו לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully