וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון ירדני לא פרסם מודעה עם דגל ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.11.2008 / 9:51

העיתון סירב לפרסם מודעה המפרטת את היוזמה הערבית, משום שכללה את דגל ישראל: "עלולים לחשוב שישראל מקבלת היוזמה"

העיתון הירדני "אל-ערב אל-יום" סירב לפרסם מודעה בעיתונו שבה מפורטת יוזמת השלום הערבית משום שבין כל הדגלים שמצוירים בה, מצויר גם דגל ישראל. הנהלת העיתון מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי העיתון סירב לפרסם את המודעה משום שמחלקת המשא ומתן באש"ף, העומדת מאחורי המודעה, סירבה להסיר את דגל ישראל.

לדברי העיתון, המודעה עלולה ליצור שמועה לפיה ישראל קיבלה את היוזמה "וזאת בניגוד מוחלט לדברים שאומרים המנהיגים בישראל שמביעים את התנגדותם המוחלטת ליוזמה הערבית". הרשות הפלסטינית פרסמה את אותן מודעות בעיתונים ירדניים אחרים במטרה להפיץ את יוזמת השלום הערבית בקרב הציבור הערבי.

היוזמה הערבית הינה תכנית מדינית שיזמה סעודיה הקובעת כי בתמורה לנסיגה ישראלית לקווי 4 ביוני 1967, הקמת מדינה פלסטינית ומציאת פתרון צודק לבעיית הפליטים, יכוננו כל מדינות ערב יחסים נורמליים עם ישראל. היוזמה אושרה בפסגת הליגה הערבית בשנת 2002 ואושררה שנית ב-2007.

בשבוע שעבר פורסמו מטעם אש"ף מודעות דומות בעברית בעיתונות הישראלית במטרה לפנות לקהל הישראלי ולחשוף אותו ליוזמה. המודעה מציגה את עיקרי היוזמה הערבית ומסגרתה מוקפת בדגלים של 57 מדינות מוסלמיות שהסכימו ליוזמה. באחרונה הביע נשיא המדינה שמעון פרס תמיכה ביוזמה, כמו גם יו"ר הרשות אבו מאזן שקרא לנשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה לאמצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully