וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: הצבא קרא לממשלה להתפטר

עידן דורנר

26.11.2008 / 15:34

הרמטכ"ל קרא לממשלה לקיים בחירות חדשות. רה"מ בתגובה: "לא אתפטר". המפגינים השתלטו על שדה התעופה של בנגקוק

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

צבא תאילנד החליט להתערב במשבר הפוליטי במדינה: הרמטכ"ל אנופונג פאוצ'ינדה כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בה קרא לממשלת תאילנד לפזר את הפרלמנט ולקיים בחירות חדשות. כמו כן הורה הצבא למפגינים נגד ראש הממשלה סומצ'אי וונגסוואט לעזוב את שדה התעופה בבנגקוק, עליו השתלטו כחלק מצעדי המחאה שלהם, ולסיים את המהומות.

עם זאת, הוא הוסיף כי לא יבצע הפיכה צבאית. "אם הייתי חושב שהפיכה צבאית יכולה לפתור את כל הבעיות במשבר, הייתי מבצע אותה, אך היא לא תפתור דבר". לפני מעט יותר משנה ביצע צבא תאילנד הפיכה ונטל את השלטון מידיו של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה.

ראש ממשלת תאילנד סומצ'אי וונגסוואט הודיע בתגובה כי לא יתפטר ודחה את קריאת הרמטכ"ל לפזר את הפרלמנט ולערוך בחירות חדשות. כמו כן הוא הודיע כי בכוונתו לנאום בהמשך היום לאומה.

מוקדם יותר היום דחה מנהיג המפגינים בתאילנד את ההצעה לנהל משא ומתן לסיום המשבר במדינה. "עליכם להתפטר לפני שנדבר איתכם", אמר סונדהי לימטוגול.

בתוך כך, משטרת תאילנד דיווחה כי קבוצה של תומכי הממשלה ירתה היום למוות באחד המפגינים הקוראים להתפטרותה בעיר צ'אנג מיי. ההרוג הוא אדם בשנות ה-50 לחייו שבנו ניהל תחנת רדיו אנטי-ממשלתית.

ישראלי המתגורר בבנגקוק סיפר הבוקר לוואלה! חדשות כי אלפי מפגינים נמצאים באזור שדה התעופה והשלטונות סגרו את שדה התעופה הראשי סוונאפום. על פי דיווח, כרגע נמצאת באוויר טיסת אל על שתאלץ לנחות כנראה בשדה תעופה אחר. גם הטיסה של ראש הממשלה התאילנדי, שאמור לחזור מוועידה בפרו, תנחת בשדה תעופה צבאי כדי לא לשלהב את אלפי המפגינים.

"נשמעים פיצוצים בכל רחבי העיר ויש דיווחים על פצועים", מספר הישראלי. "רוב הפעילות של המפגינים נמצאת סביב בנייני הממשל שמרוכזים באיזור אחד בעיר הקרוב ל'רחוב הישראלים', הקוואסן". להערכתו, הצבא יפעל בקרוב מאוד כדי להחזיר את שדה התעופה לתפקודו המלא. "זו מדינה שחיה על תיירות, היא לא יכולה להרשות לעצמה שדה תעופה סגור".

הבוקר קרא מנהיג קבוצה התומכת בממשלת תאילנד לתומכיו לצאת לרחובות בנגקוק ולהפגין תמיכה. קודם לכן, מפגינים הסתערו על מגדל הפיקוח בשדה התעופה הבינלאומי של בנגקוק, כך דיווחו כלי התקשורת בתאילנד. לפי הדיווח, עשרות רעולי פנים, המשתייכים למתנגדי הממשלה, פלשו למגדל הפיקוח והשתלטו עליו. אמש הסתערו מאות מפגינים על הטרמינל הראשי בשדה התעופה עצמו וגרמו לביטולן של טיסות רבות.

בעקבות המהומות וההפגנות נגד הממשלה בבנגקוק, הוציא אמש משרד החוץ אזהרת מסע למטיילים ישראלים בתאילנד. באזהרת המסע נכתב כי "על רקע התפתחויות פוליטיות פנימיות של הימים האחרונים בתאילנד והחשש מהתגברות המתיחות, ממליץ משרד החוץ לישראלים השוהים בתאילנד להתרחק ממוקדי התקהלות, לנהוג בזהירות ולעקוב בערנות אחר דיווחי התקשורת".

אלפי מתנגדי הממשלה התאילנדית, הדורשים את התפטרותה, צבאו אתמול על משרדי הצבא בבירה בנגקוק ופתחו באש לעבר תומכי המשטר. כתוצאה מהירי נפצעו 11 בני אדם. המפגינים חסמו גם כביש ראשי המוביל לשדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק. תנועת המטוסים בשדה התעופה הופסקה עקב ההפגנות, כך דיווחה רשות שדות התעופה. כמו כן, צרו המפגינים על שדה התעופה הישן בבנגקוק, ממנו מנהלים עתה השרים את המדינה מאז שחברי "החזית העממית למען דמוקרטיה" השתלטו על בניין הממשלה באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully