וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: "זורעים פאניקה בגלל הבחירות"

יהושע בריינר

25.11.2008 / 20:55

שר האוצר הגן על התוכנית הכלכלית ותקף את מתנגדיו: "פעם זה היה מי יחלק את ירושלים - היום למי יש רשת יותר צפופה". על איומי השביתה: "זה לא יילך בכוח"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

שר האוצר רוני בר און נאם היום (שלישי) בכנס שדרות, הגן על התוכנית הכלכלית של משרדו ותקף את מתנגדיה. לאחר שהודיע הבוקר על סדרת צעדים בהיקף של 11 מיליארד שקלים לטיפול בכשלי השוק ולהרחבת מצאי האשראי בעקבות המשבר הגלובלי, אמר בר-און: "אני יודע שמוטלת עלי האחריות לומר לכם את האמת הכואבת: יש משבר גלובלי, והוא ישפיע עלינו, וזה יהיה כואב. שיש לממשלה אחריות – והיא יכולה למזער את הפגיעה בכם –אבל זה עדיין יהיה כואב. אני יודע שאני משלם מחיר פוליטי ואישי כבד. אבל בסוף היום, אני נותן את הדין וחשבון לעצמי, למצפון שלי, ולכם".

השר תקף את מתנגדי התוכנית: "השיח הפוליטי עבר כל גבול", אמר, "מוכרים לכם אשליות שאפשר להבטיח את מה שלעולם לא נוכל לשלם. מכניסים בכם פחדים, פאניקה – הכל כדי שתרגישו רע מספיק, כדי שמישהו יבוא ויציל אתכם אחרי הבחירות. המטרה – להיבחר, וכל האמצעים כשרים – גם אם את המחיר הכבד ישלמו המשק והחברה הישראלית. אז מה אם יצירת פאניקה בשוק ההון יכולה ליצור משבר חמור, אז מה אם נתוני האמת מספרים אחרת? הרי אנחנו בתקופת בחירות ובתקופה כזו – הכל מותר, אין דין ואין דיין".

"חשבו לרגע", אמר, "אולי בכל זאת יש שם באוצר מישהו שחושב עלינו – שמתעקש לא להשתולל כי הוא מבין שבסוף היום יש לכל מהלך גם מחיר? אבל כאמור מה זה משנה – אנחנו בתקופת בחירות – הכל מותר. יש פה ערימות של אינטרסים: כאלה שהרוויחו בגדול ורק מחכים לכך שנתערב באופן שגוי באופן שישרת אותם, ויחזיר אותנו לימים הרעים של המונופולים הגדולים".

"אי אפשר לבלום את מה שכבר הפך עוד סלוגן של בחירות", אמר, "פעם זה היה מי יחלק את ירושלים, והיום זה למי יש רשת יותר צפופה".

"יש שקוראים לעצב מחדש את כל תפיסת העולם הכלכלית שהנהיגה מדינת ישראל בשנים האחרונות, ושנעשה את זה מהר", אמר בר און. "אבל האם זה אחראי לעשות זאת לפני שתקום ממשלה חדשה, שתחשוב ברצינות ובכובד ראש על ההשלכות והאפשרויות?"

בר און פנה ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שאיים בהשבתת המשק אם התוכנית תאושר: "עופר, זה לא ילך בכוח", אמר. "אתה יודע טוב כמוני שזה אסון. לא ילך כי הסוגיות הן מורכבות מדיי – ואתה מייצג אינטרס חשוב אבל לא יחיד". השר סיים ואמר: "לא אבטיח את מה שאי אפשר. לא אתפתה, כי אני רוצה שתדעו שבסוף היום, הפוליטיקה לא תכריע אותנו באוצר – ותמיד תמיד אחשוב – עליכם. על האזרח".

מספר עובדים מחברת "מכרות תמנע" הפריעו לנאומו של השר, כשנכנסו לאולם וקראו קריאות לעברו במחאה על פיטוריהם הצפויים של 600 מעובדי המכרות. קודם לכן הפגינו מחוץ למקום כ-40 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully