וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אפסיק את הבזבוז בוושינגטון"

גידי ויניש

25.11.2008 / 19:29

נשיא ארה"ב הנבחר הודיע על מינויו של פיטר אורזג למנהל משרד התקציב. "הדרכים הישנות של וושינגטון לא מסוגלות להתמודד עם המשבר"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הנשיא הנבחר של ארצות הברית ברק אובמה ערך הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בה סקר את עיקרי תוכניתו הכלכלית והודיע על מספר מינויים בצוות שיתמודד עם המשבר. במסיבת העיתונאים השלישית מאז נבחר לנשיא, הבהיר אובמה כי בכוונתו לשנות את המדיניות הכלכלית של ממשל בוש. "עלינו להכיר בכך שהדרכים הישנות של וושינגטון פשוט לא מסוגלות להתמודד עם המשברים של היום", אמר אובמה והצהיר: "אפסיק את הבזבוז בוושינגטון".

אובמה הוסיף כי מיד עם השבעתו לתפקיד יקדם את תוכנית התמריצים לכלכלה האמריקאית וייצור מקומות עבודה חדשים כדי להפחית את שיעור האבטלה הנוסק במדינה. "לא נחזור לעסקים כרגיל", אמר אובמה, "נשקם את מערכת הבריאות והחינוך ונוודא שמשלמי המסים יקבלו תמורה הולמת על כספם".

אובמה הודיע על מינויו של פיטר אורזג למנהל משרד התקציב ועל מינויו של רוברט נייבורס לסגנו. אורזג שימש בשנים האחרונות כמנהל משרד התקציב בקונגרס. כמו רבים מהמינויים האחרונים של אובמה, גם אורזג הוא יוצא ממשל קלינטון, בו שימש כיועץ כלכלי בכיר. הוא יצטרף לצוות הכלכלי של אובמה שכולל את שר האוצר טימותי גייתנר.

אובמה גם מתח ביקורת מרומזת על מדיניותו הכלכלית של הנשיא ג'ורג' בוש: "אני קיבלתי מנדט להוביל את האומה האמריקאית לכיוון חדש ולהפסיק את הבזבוז חסר התוחלת בוושינגטון". עם זאת, אמר אובמה כי בכוונתו לשתף פעולה עם חברי הקונגרס הרפובליקנים: "חשוב תמיד לזכור ש-47% מהמצביעים לא בחרו בי, ואני נכנס לתפקיד עם תחושה של ענווה ועם ידיעה ברורה שהחוכמה לא נמצאת בכיסה של אחת המפלגות".

לדברי אובמה, "העם האמריקאי לא רוצה פיצול מפלגתי שיוביל לקפאון, אלא הוא מעוניין שרפובליקנים ודמוקרטים יעבדו יחד כדי להציל את הכלכלה". אובמה הוסיף: "האמריקאים רוצים ממשל חכם ויעיל ואני אספק להם את מבוקשם". כשנשאל לגבי השקעות בתשתיות, אמר אובמה כי "אנו נשקיע בדרכים ובגשרים שיניחו את הבסיס לצמיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully