וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן מעכב אישור התוכנית להאצת המשק

פנחס וולף

25.11.2008 / 16:52

יו"ר ועדת הכספים מסרב לכנס את הוועדה ולדון בחלקים מתוכנית האוצר: "העברת חלקי תוכניות דרך התקשורת וללא סדר - לא מקצועית"

משרד האוצר פנה היום (שלישי) ליו"ר ועדת הכספים אבישי ברוורמן (העבודה) בבקשה לכנס את הוועדה כדי לאשר חלקים מהתוכנית להאצת המשק. ברוורמן הודיע כי הוא לא יכנס את הוועדה, אלא אם ראש הממשלה אהוד אולמרט יאשר רשת ביטחון לכספי הפנסיה ולקופות הגמל. ברוורמן דורש עוד, שחברי ועדת הכספים יקבלו תוכנית קונקרטית לעיונם. לדבריו, "צורת העבודה של העברת חלקי תוכניות דרך התקשורת וללא סדר אינה מקצועית ומקשה על דיון יעיל לפתרון המשבר הכלכלי".

בתוך כך, יות"ר מרצ ח"כ חיים אורון תקף היום את יו"ר הליכוד ושר האוצר לשעבר בנימין נתניהו והאשים אותו באחריות למשבר הכלכלי בישראל. "חייבים להפסיק את נשף המסכות של ביבי ולדבר על האידיאולוגיה הכלכלית שלו, שקרסה", אמר אורון בכנס שדרות. לדבריו, "מי שחתך בצורה כל כל כך חדה בקצבאות הילדים הוא פושע חברתי. יש לו שם ויש לו כתובת: בנימין נתניהו".

אורון הוסיף כי "נתניהו כנראה קוסם, אחרת קשה להבין כיצד הוא מבטיח שיביא לגידול במספר הכיתות, במספר השוטרים ובביטחון, וזאת, תוך הורדת מסים". לדבריו, "התפיסה שצריך להעלים את השמן ולהשאיר רק את הרזה הביאה לכך שאין לנו רשתות ביטחון לפנסיה ואין לנו יכולת לצאת מהמשבר".

בתוך כך, נתניהו אמר היום כי שוחח עם יושב ראש ההסתדרות עופר עיני ועם נגיד בנק ישראל סנטלי פישר ודן עמם במשבר הכלכלי. לדבריו, "תוכנית הליכוד בראשותי מתבססת על העיקרון של הגנה על כל החוסכים והחסכונות, הכוללים קרנות פנסיה קופות גמל וקרנות השתלמות". נתניהו הוסיף כי "אלו שיוצאים לגמלאות בשנים הקרובות יקבלו הגנה מיידית והאחרים, שיישארו בקרנות ובקופות, יקבלו רשת ביטחון שתבטיח את חסכונותיהם".

שר התעשיה, המסחר והתעסוקה אלי ישי (ש"ס) אמר היום כי "אני הצעתי סדרת הצעות לממשלה לפני כחודש, ולשמחתי האוצר לקח היום הצעה אחר הצעה ומיישם, רק חבל שהדבר בא בתשלומים. מוטב מאוחר מלעולם לא, אך המאוחר הוא עדיין חלקי. התוכניות צריכות לתת ביטחון לאזרחים, ולכן, בצד ערבות המדינה, הבנקים צריכים לתת גם הון פרטי. צריך לגייס את כל הגורמים במשק - הממשלה, התעשיינים והעובדים כדי לתת פיתרון ומכלול, ולא עזרות חלקיות שלא תמיד משלימות"

מוקדם יותר תקף ראש אגף התקציבים במשרד האוצר רם בלינקוב את הפוליטיקאים שמתחו ביקורת על תוכנית החירום הכלכלית. "על הפוליטיקאים להפסיק לנצל את המצב הכלכלי כדי לשפר עמדות", אמר בלינקוב בכנס שדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully