וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירב להתגייס ל"צבא הכיבוש" ונשלח לכלא

יהושע בריינר

25.11.2008 / 15:22

14 ימי מחבוש נגזרו על יובל אורון שסירב להתגייס לצה"ל. "צו מצפוני אינו מתיר לי לשרת בגוף שהורס בתים והורג ילדים חפים מפשע"

יובל אורון, בן 19, מחותמי מכתב השמיניסטים, נכלא הבוקר (שלישי) בכלא 6 לאחר שהגיע לבסיס קליטה ומיון בתל השומר וסירב להתגייס לצה"ל. אורון, תושב נווה שלום, נשפט ונידון ל-14 ימי מחבוש. אורון הוא הבן הראשון שנכלא מבין חותמי המכתב, זאת לאחר שבשבועות האחרונים ישבו שש בנות נוספות בגין סירובן לשרת במה שהן הגדירו "צבא הכיבוש". בשנים האחרונות היה אורון בשנת שירות ביבנה, וכן היה פעיל בסיוע לפליטי חבל דרפור בתל אביב.

עוד בטרם הגיע לבקו"ם, שם המתינו לו חבריו שהפגינו תמיכה במעשהו, שלח אורון מכתב לשר הביטחון אהוד ברק בו הוא מסביר את סיבותיו למעשה.

"צו מצפוני", הוא כתב, "אינו מתיר לי לשרת בגוף שבחסות המדינה הורס את בתיהם של חפים מפשע, הורג ילדים שלא לוקחים חלק בלחימה ומונע טיפולים רפואיים מאנשים חולים. הצבא מונע חופש תנועה, פוגע בזכויות הפרט ומנשל אנשים מאדמתם משום שאינם יהודים. על מנת למלא את הוראות הממשלה משליט הצבא הישראלי דיכוי וטרור בשלושה וחצי מיליון פלסטינים".

ראובן אגסי, מראשי "הפורום לשוויון בנטל", הגיב בזעם על מעשהו של אורון. "מפה לשם אנחנו מוצאים את עצמנו עם 34 אחוזים מכלל הנוער שלא מתגייס, וכל אחד עם התירוץ שלו", אמר אגסי לוואלה! חדשות. "אם הבחור הזה לא מזדהה עם עקרונות המדינה, שיעזוב לארץ אחרת, ואם הוא באמת פציפיסט אז שלא ידרוש שנגן עליו כשהוא מסתובב בשטחים. הוא לא רוצה לשרת כחייל קרבי, אוקיי, אבל אפילו אפסנאי הוא לא יכול להיות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully