וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לאדם שהרג את גונב כלבתו

עדי שמחוביץ

25.11.2008 / 12:59

אב קיבל שנה וחצי מאסר ובנו - 6 שנים, לאחר שהורשעו בהריגת מי שנחשד על ידם כי גנב את כלבתם. בני המשפחה: "זו בדיחה, לא עונש"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 18 חודשי מאסר על מנחם אדטו ושש שנות מאסר על בנו, סער אדטו, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של תקיפה בנסיבות חמורות והריגה.

בפברואר השנה נעלמה כלבתו של אדטו, האב. באותו היום נודע לו כי הכלבה נמצא במושב רמות מאיר, במתחם ביתו של צבי זילברשפורן, בן 63. אדטו, האב, סבר כי זילברשפורן גנב את הכלבה וביקש מבנו, סער, להתלוות אליו לביתו. בהגיעם לביתו של זילברשפורן השניים החלו להכות אותו באמצעות מקלות אשר החזיקו בידיהם. זילברשפורן ניסה להתגונן באמצעות מקל אך אז הרים סער אבן גדולה והיכה פעמיים בחזהו של זילברשפורן. מספר דקות לאחר מכן מת זילברשפורן מהמכה.

השופט ג'ורג' קרא אמר בעניין העונש של אדטו, האב, כי זוהי עבירה ראשונה בחייו. לכן, העונש שהוטל – 18 חודשי מאסר בפועל, 3 שנים על תנאי ופיצוי של 10,000 ¤ למשפחה – "הנו עונש הולם וראוי המשכלל את מכלול שיקולי הקולא והחומרא".

באשר לעונשו של הבן, שהורשע בעבירת ההריגה, אמר השופט כי נסיבות המקרה רחוקים מרצח אך אין מדובר במעשה של גרימת מוות ברשלנות. "משכך, ניתן למקם את מעשי הנאשם באמצעיתה של קשת המעשים ועל כן נמצא כי העונש הוא עונש הולם".

השופט הוסיף ואמר כי "מצער הדבר ששני אנשים נורמטיביים, אב ובנו, שבשל חשד בלבד שהמנוח גנב את כלבתם הגיעו לביתו של המנוח כשהם כעוסים, ושם היכו אותו. אני מאמין שהנאשמים לא חפצו במותו של המנוח והעובדה שנשארו במקום וביקשו להושיט לו עזרה ראשונה כמיטב הבנתם מלמדים על כך כי אין מדובר שמי שברח מהמקום תוך הפקרת המנוח לנפשו".

"זו בדיחה, זה לא עונש"

משפחתו של זילברשפורן האשימה, מצידה, את הפרקליטות בהסדר הטיעון שהושג. "לא רצינו את העסקה הזו", אמרה בתו, ליאת. "מדובר ברצח ולא הריגה. הבן אדם – מה כבר עשה? באו ותקפו אותו בבית שלו. נתנו להם מתנה. זו בדיחה, זה לא עונש".

"אתה מפקיד את עצמך בידיים של הפרקליטות," אמר דורון, בנו של זילברשפורן. "הם אמורים להיות הצד שמגן ובגלל שאין לחץ תקשורתי, הם מרשים לעצמם להקל ראש בדברים האלה. רצו לראיין אותנו אך סירבנו. לא חשבנו שזה מה שישפיע על שיקול הדעת. ברור שאני כועס, אני רותח מזעם."

הסניגורית של הנאשמים, רויטל סווייד, אמרה כי "כל מקרה שבו אדם מאבד את חייו, ולא משנה מה הן הנסיבות, הוא מקרה קשה וטראגי. יחד עם זאת, צריך לראות את הנסיבות במקרה זה: הנאשמים לא הגיעו על מנת להרוג או לפגוע. הם נשארו במקום וניסו לסייע בכל דרך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully