וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים מעורבים בהברחת טון וחצי קוקאין

קובי מנדל

25.11.2008 / 10:59

מדובר באחת מתפיסות הסמים הגדולות בעולם. הסם הוסתר במכולות שהועמסו על גבי אניות. ראש הרשת הבינ"ל - ישראלי ממושב מגדים

משטרת מרחב החוף הביאה לתפיסתם של טון וחצי קוקאין – אחת מתפיסות הסמים הגדולות בעולם, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הסמים – בשווי כ-2 מיליארד שקלים – הוסתרו במכולות שהועמסו על גבי אניות מסע שהפליגו מנמל אריקה שבצ'ילה ליעדים שונים בעולם. הם נתפסו כתוצאה מחשיפתה של רשת ישראלית להברחת קוקאין מפרו.

הסמים נתפסו בחודשיים האחרונים ב-3 מכולות שונות. הראשונה – בה 300 ק"ג קוקאין – נתפסה בבהאמס בסוף ספטמבר. מכולה נוספת, בה הוסתרו 675 ק"ג מהסם, נתפסה ב-7 באוקטובר בספרד, ואילו השלישית – בה הוסלקו 505 ק"ג – נתפסה לפני כשבועיים בפרו. בכל המקרים, הוסתרו הסמים בתוך מכונות לחיתוך ברזל.

בראש הרשת עומד, על פי החשד, משה אלגרבלי, בן 40 ממושב מגדים, שהוכרז כעבריין נמלט ומסתתר באירופה. בנוסף, עצרה המשטרה 8 חשודים בפרשה, ביניהם משה עבדלחק, תושב קריית ים בן 51, שעצור בפרו. עבדלחק, רתך במקצועו, נסע לפרו במסווה של איש עסקים וביצע עבודות ריתוך מכונות לחיתוך הברזל שבהם הוסתק הקוקאין כדי למנוע למנוע את גילויו של הסם. אתמול, הוארך בישראל מעצרם של אח ואחות מהצפון שחשודים אף הם במעורבות בפרשה. כמו כן, משטרת פרו עצרה את ג'ורג' ברגרונס, בן 54, בעליה של חברת השילוח שהכינה את המכולות טעונות הסמים למשלוח.

השופט זאיד פלאח שהתיר לפרסם את הפרשה כתב בהחלטתו כי "המדובר בפרשיית הסמים הגדולה ביותר מאז קום המדינה ועד היום. אני מברך את משטרת ישראל על המאמצים שהשקיעה הן בתחומי מדינת ישראל והן בשיתוף עם גורמי ביטחון בעולם כולו בכדי להביא לחשיפת רשת ייבוא הסמים. המשטרה הפעילה ידע טכנולוגי, מודיעיני ואת אנשים המקצועיים בכדי להביא לחשיפה. בית המשפט רואה בעבודתה זו של המשטרה כאות הצלחה ומגיע לה בגין כך אות הוקרה".

סם בשווי 2 מיליארד שקל

מפקד מרחב החוף במשטרה, תת ניצב רוני עטיה, אמר לוואלה! חדשות כי המבצע נערך במסגרת היעד שהציב לעצמו המרחב לסכל הברחות סמים דרך נמל חיפה לישראל. "מיפינו את יעדים הפוטנציאלים, מיקדנו את הכיסוי והרחבנו את השימוש במודיעין גם למדינות אחרות. מהר מאוד גילינו שהמממנים והראשים של הרשת הם ישראלים, חלקם עבריינים מוכרים, שחברו לסוחרים ממדינות דרום אמריקה. הסמים יועדו למקומות שונים בעולם ובכלל זה ישראל והמזרח התיכון. מדובר דמויות חסרות מוסר וערכים שרצו להתעשר על גב החברה".

תנ"צ עטיה הוסיף ואמר כי "הפעילות הצריכה שיתוף פעולה בינלאומי בין מספר משטרות, כאשר נציגי משטרת ישראל בחו"ל, יחד עם חוקרי היחידה המרכזית של המרחב, יצאו למקומות השונים וסייעו לחוקרים המקומיים. הפעילות גם הצריכה יכולות טכנולוגיות רחבות וחלקן נוסו בפעם הראשונה ובהצלחה גדולה".

מפקד ימ"ר חוף, סגן ניצב מיכאל שפשק, שעמד בראש המבצע, אמר לוואלה! חדשות כי "בחקירה זיהינו קשר של חברי הכנופיה עם תושבים בפרו שבבעלותם חברת שילוח. תפקידו של אלגרבלי, החשוד כמי שעמד בראש הרשת, היה לשנע ולתאם את העברת הסמים. תפקידו של עבדלחק היה להסליק את הסמים בצורה מקצועית". לדבריו, הסמים נרכשו באמצעות מממנים מישראל ומחו"ל. "אנחנו לא יכולים כרגע להצביע על הקשר בין המממנים לסוחרי הסמים, שכן עיקר החקירה מתנהל בפרו".

סנ"צ שפשק ציין כי המשלוח השלישי היה בדרכו לצאת לדרך כאשר נתפס. "להערכתי, חלק לא קטן מהקוקאין היה מיועד לישראל." קילו קוקאין בפרו נמכר ב-5000 דולר, בעוד שבישראל ערכו נע בין 35,000 ל-50,000 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully