וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אינדונזיה תסמן את חולי האיידס?

טלי גולדשטין

25.11.2008 / 10:56

לפי הצעת חוק חדשה, על חולי האיידס במחוז פפואה לעבור השתלה של שבב מיוחד, על מנת שהרשויות יוכלו לעקוב ולפקח עליהם

באינדונזיה כנראה לא מכירים את ההיסטוריה של השואה היהודית באירופה במהלך מלחמת העולם השניה. אם היו מכירים אותה, היו בוודאי זוכרים את הטלאי הצהוב שהיה על היהודים לשאת על דש בגדיהם על מנת שידעו כולם מהי דתם. תזכורת רחוקה אולי, אך עדיין מזעזעת מהווה החוק השנוי במחלוקת שרוצים להעביר המחוקקים במחוז פפואה שבאינדונזיה – לפי הצעת החוק, על כל חולי האיידס לעבור השתלה של שבב מיוחד – זאת כחלק מהמאמץ לפקח אחר התפשטות המגפה. פעילי זכויות האדם ועובדי מערכת הבריאות מתחו אתמול (שני) ביקורת חריפה נגד החוק.

אך לדברי המחוקק ג'ון מננגסאנג, על ידי השתלת השבב מתחת לעור של "פושעי מין" הנגועים במחלה, יוכלו הרשויות לזהות, לעקוב ולהעניש את אלו המדביקים בכוונה תחילה אחרים. העונש המוצע הוא ריצוי ששה חודשים בכלא או קנס בסך 5,000 דולר. הצעת החוק קיבלה את תמיכת הפרלמנט המחוזי ואם תקבל רוב קולות בהצבעה עליה, כפי שרבים צופים, החוק ייושם כבר מהחודש הבא.

אינדונזיה היא המדינה הרביעית המאוכלסת ביותר בעולם ושיעור האיידס בה גדל במהירות מסחררת. כ-290 אלף בני אדם נגועים במחלה מתוך 235 מיליון תושבי המדינה. סיבת ההדבקות היא בעיקר שימוש במחטים מזוהמים על ידי המכורים לסמים וזנות.

מחוז פפואה המרוחק והעני ביותר באינדונזיה נפגע בצורה הקשה ביותר ממגפת האיידס. שיעור ההדבקות במחוז עומד על 61 בני אדם מתוך 100 אלף – פי 15 מהממוצע הארצי. המחקר הבינלאומי מפנה אצבע מאשימה כלפי חוסר חינוך בכל הקשור במחלות המועברות במגע מיני. ועדה מיוחדת תוקם על מנת לקבוע מי צריך לעבור השתלה, אך לא ברור עדיין מי יהיו חברי הוועדה וכיצד תתנהל עבודתם.

פעילי זכויות אדם ועובדי מערכת הבריאות כינו את התוכנית כ"מעוררת שאט נפש". "אנשים החולים באיידס אינם חיות. עלינו לכבוד את זכויותיהם", אמר טאהי גאנגיאנג, פעיל זכויות אדם. לדבריו, הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה היא להשקיע יותר בחינוך מיני ובקידום השימוש בקונדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully